Längd salomon burner?

erbw02

Ny medlem
Längd salomon burner?
Tjena!

Funderar på att köpa en salomon burner. Har redan en mindre och mjukare bräda och söker nu något att åka fort med när pisten är hård. Tycker att salomon burner verkar vara en trevlig bräda men undrar nu om jag skall ha en 166:a eller en 172:a?

Jag är 185 cm lång, väger 85-90 kg och har 43 i skor.

Någon som vet sanningen?

/erik

Längd salomon burner?
varför just en salomon burner? jag provade den under testhelgen i åre och tyckte inte den var något specielt... bataleon jam som jag provade samma dag var mycket roligare, snabbare kant till kant och hade bättre isgrepp.

om det är just stora brädor du söker kolla in bataleon undisputable (baserat på min upplevelse med jammen) och rossignol jones (baserat på att alla som jag pratat med som har provat den säger att den äger)

för att svara på din fråga: jag skulle valt 66'an. 72'an känns som alldeles för mycket bräda, men så är jag lite kortare och lite lättare än dig också...

Längd salomon burner?
har egentligen ingen särskild anledning till att välja burner... bara en bräda som jag råkade kunna få ett bra pris på. andra snabba brädor som funkar bra i hård pist går lika bra. tips tas tacksamt emot... så tack! =)

Längd salomon burner?
Beror mest på hur hårt du kör och om du har plats att släppa på ordentligt. Större berg och mer fart -> lång bräda.

Kolla in lite "osexiga" märken, t.ex. F2 Brutale, Völkl Coal.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp