Längd

Veijron

Ny medlem
Längd
Tjena
Jag är 178cm lång och kör på ett par twins som är 170cm. Polarna säger att jag skall köra kortare men är rädd att det blir för fladdriga när jag åker i pist.
Vad rekomderar ni för längd?

Längd
det är lite upp till var och en, vilken längd man ska ha.. själv har jag 171 cm och jag själv är 185. tycker dem funkar skit bra!

Längd
Är 197cm och har ett par 1080 161cm...
Funkar utmärkt!
De är ju inte så stabila i höga farter, fast å andra sidan så är de ju inte till för riktigt snabb aggresim åkning...

Längd
Jag är 175cm och kör på ett par 172 Mad_Trix och det funkar riktigt bra.. Du kan ju inte glida runt på ett par barnskidor. Fast du kanske bara vill jibba med dina skidor, du funkar det bra med små barnskidor. Men om du vill åka djupsnö kommer dom drunka i snömassorna. Jag rekomenderar de lite längre...

Längd
Jag är ungefär 178-180 och åker på pow air pros som är 184, och jag har aldrig haft problem med att hoppa med dom. Jag åkte på ett par korta 168 heads förut och jag kan bara säga att jag har bytt upp mig.

Längd
de e ju helt beroende på hur du vill åka.. om du bara vill jibba köp korta, om du bara vill åka fort köp långa.. okm du vill båda delarna köp någe mitt i mellan.. du kan ju testa typ 165 skidor.. du kommer inte att förlora så mkt i den snabba pisten.. skaffa ett par 1080 eller rossignol scratch bs så har du iaf riktigt bra lagg.. själv är jag 187 lång och kör 1080 177.. och sedan har ja skaffat ett par gamla 150 skidor som ja ska ha å jibba på..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp