längd?

längd?
Om jag var du skulle jag inte köpa en skida som var kortare än jag, då jag tycker att de känns löjliga och fladriga på fötterna. Självklart inte heller några jätteplankor(över 195). Lagom är bäst.typ:180-190.

Sen beror det ju på åkskicklighet, åkteknik, de olika skidornas karraktär o.s.v.

Jag är 175 och tänker köra på 188cm i vinter.

längd?
Hmm...188cm!??
Gör dom så långa lagg nu för tiden??
jag skulle inte köpa längre skidor än mig själv, hade möjligheten att testa Rossignol T-power viper redan ifjol dom var endast 160cm långa!!!
Har inte åkt på en roligare skida! Så var inte rädd att gå ner i längd.

Salomon längsta är ju 177cm , så vill du åka fritt ta lika långa som dig själv!! vill du hoppa mycket så tycker jag du ska gå ner mer i längd!

ha det Vintern är snart har!!!

längd?
jag är ca 176cm... har salomons 177cm o tycker dom är för långa!!! Åtminstonde om man bara kör i park! Köp en längre skida om du vill köra allround...!

Men, ja ska köpa en kortare skida iår... om jag får råd dvs!!!

//Johan

längd?
Anledningen till att jag tycker det är skönare att åka på lite längre skidor än de som du föredrar är att jag av någon anledning har svårt att lita på de korta skidorna när jag ska lära mig att åka stort och snabbt(i och utanför pisten). Killen som frågade om råd verkade ju vilja ha en allsidig skida. Men det där med skidlängd kanske bara är en vanesak.

"Långa", twintippade skidor: Line Ostness Dragon 193cm, Völkl Vertigo G41 pro.188cm, K2 Enemy 188cm, Scott Intoxia P2 185cm, Rossignol Pow air 184cm, Volant McH 193cm. (källa: www.sfnet.nu )

Det finns antagligen och kommer deffenitivt att finnas många, många fler.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp