Längdproblem(har läst FAQ) Dynastar Legend Mythic
Hej ska köpa Dynastar Legend Mythic Rider nu i rean, dock vet jag inte vilken längd som som passar mig bäst jag läste FAQ och kom fram till 180cm dock finns det bara 178 och 184 för skidan. Undrar vad ni tror är rimligast (vissa skidor ska vara längre än andra tex Scott Pure)
Även fast ja har gjort FAQ och fått ut 180 så har ni uppgifter här
182-183cm lång
75-80kg
Har varken långsam eller snabb stil (mellanting)
Åker bra dock ingen super elite
Har åkt mest pist men har hänt att jag åker offpist (dock köper jag nu en bredare och mer offpist inriktad skida för att satsa mer på offpisten nästa år)
JÄTTE tacksam för svar, har bråttom också (tyvärr) eftersom det är rea och antagligen bör jag bestämma mig imorron.
Edit- Min förra skida Atomic Izor har 80 midja och är då mer storslalom skida, den var 177cm och tyckte det var lagom PÅ DOM
MVH Schnuff!
Även fast ja har gjort FAQ och fått ut 180 så har ni uppgifter här
182-183cm lång
75-80kg
Har varken långsam eller snabb stil (mellanting)
Åker bra dock ingen super elite
Har åkt mest pist men har hänt att jag åker offpist (dock köper jag nu en bredare och mer offpist inriktad skida för att satsa mer på offpisten nästa år)
JÄTTE tacksam för svar, har bråttom också (tyvärr) eftersom det är rea och antagligen bör jag bestämma mig imorron.
Edit- Min förra skida Atomic Izor har 80 midja och är då mer storslalom skida, den var 177cm och tyckte det var lagom PÅ DOM
MVH Schnuff!
Senast ändrad: