Längdrdyggen

Zoxie92

Ny medlem
Längdrdyggen
I vintras på vinterlovet så sov jag hos en polare i hans skit dåliga gästsäng och sen dess har jag haft ont i (M. Erector Spinae) längdryggen högra sidan om ryggraden en bit in i ryggen testat stretcha köra väldigt lätt på marklyft, testat å sluta med marklyft, stretchat mera, fortfarande hugger det till i vissa lägen, och det gör ont som bara h*lvete när det händer.
Någon som har en aning? :S

Längdrdyggen
Uppsök läkare! Har haft samma problem ganska länge! Fick dock inga direkta direktiv till vad jag skulle göra åt det. Började gå hos en massös, nu har det varit bra ett tag. Vågar dock inte belasta ryggen fullt ut än.
Undvik absolut marklyft eller ja, tunga lyft överhuvudtaget!

Längdrdyggen
Som vanligt på frågor som dessa, så är svaret inte att uppsöka läkare, utan gå till ngn som kan ngt om kroppens muskulatur i.e Sjukgymnast eller naprapat.

F ö ländryggen. Längdryggen är ngt som Jörgen Brink och Jerry Ahrlin har problem med...

Längdrdyggen
Jadin sa:
Uppsök läkare! Har haft samma problem ganska länge! Fick dock inga direkta direktiv till vad jag skulle göra åt det. Började gå hos en massös, nu har det varit bra ett tag. Vågar dock inte belasta ryggen fullt ut än.
Undvik absolut marklyft eller ja, tunga lyft överhuvudtaget!
Rätt person att gå till??

Längdrdyggen
Grejen var att jag bara gick dit för att få det på papper att jag hade ont i ryggen, så jag skulle slippa mönstra. = P
Brydde mig inte så mycket om det, när det sen blev värre gick jag till massör och nu är det lugnt.
Anledningen till att jag hade ont var att det ena benet var längre än det andra i och med det blev det sned belastning.

Längdrdyggen
Joo, men att gå till en läkre bör han väl ändå göra? Sen bör han ju fråga mer frågor om vad han kan göra åt det än vad jag gjorde!
Sen kan jag även tillägga att läkaren jag hade var efterbliven, men det är ju en annan femma...

Längdrdyggen
Min erfarenhet av ryggproblem är att man ska ta kontakt med en bra sjukgymnast. Läkare gör troligtvis inte ett smack. Massage lindrar bara problemen tillfälligt.

Längdrdyggen
Jadin sa:
Joo, men att gå till en läkre bör han väl ändå göra? Sen bör han ju fråga mer frågor om vad han kan göra åt det än vad jag gjorde!
Sen kan jag även tillägga att läkaren jag hade var efterbliven, men det är ju en annan femma...
Exakt varför ska han göra det?

Längdrdyggen
Generellt är vårdcentralsläkare riktigt dåliga på rörelseapparaten.... du får någon slaskdiagnos och lite smärtlindring. Gå direkt till en bra sjukgymnast, dom ser till grundproblemet och inte bara till att det gör ont...

Längdrdyggen
Amputering löser annars de flesta problem. Se bara till att de kapar precis ovanför nackkotorna, så det inte blir några fula märken i nacken...

Även om det där var väldigt on topic kommer här ännu mer:

naprapat is the shit. Läkare skriver bara ut smärtstillande. Och sluta inte med marklyft, utan lyft mer och rätt... ;)

Tillbaka
Topp