Länge leve borgarna!

Länge leve borgarna!
Och ni tror fortfarande att monopol-Skistar kommer att erbjuda lägre liftkortspriser i slutändan? Den sänkningen kommer med största sannolikhet att ätas upp av dolda kostnader som helt plötsligt dyker upp, eller investeringar som måste täckas. Och så vidare...

Senast ändrad:
Länge leve borgarna!
Läggs dessa pengar på Investeringar ser jag inget hinder i det. Men äts det upp av dolda kostnader blir det självklart tråkigt. Men jag tror att SLAO kommer vara hårda i sin sak nu å se till att det bibehålls minst ett år.

Länge leve borgarna!
Jajävlar vad jag ska festa för mina 18 kronor som jag sparar med lägre moms när jag köper ett dagkort för 300:-. Alltså om hela momssänkningen kommer att läggas på att sänka priset.

Låter ju som folk tror att liftkortena kommet att bli gratis om man sänker momsen....

Länge leve borgarna!
Jag ser inte prissänkningen som den viktiga delen i den här frågan.

Utan principen att någon äntligen vill beskatta skidåkning som sport. Att det skulle vara för att åka lift som vi kom till fjällen skulle vi väll även åka lift ner. Skattesystemet måste ses över på flera plan i det här landet och det här känns mycket lovande för ett mer rättvist beskattat land.

Länge leve borgarna!
Klart att skidåkning ska beskattas som idrott och inte som transport. Men skillnaden för oss som konsumenter blir inte så stor. Hela propagandaapparaten kring skidmomsen får skidåkarna att tro att det är för vår skull momsen bör sänkas. Men vilka kommer att tjäna på en momssänkning? Liftbolagen tror jag som kommer att ta momssänkningen som ett skäl att inte HÖJA priserna.

Sänk momsen på baslivsmedel till 6%.

Länge leve borgarna!
Och när ska du åka skidor då?!?
Får dom som dom vill ska du jobba helst 24h om dygnet, annars har du inte råd med senaste 42 tummarn och då står du utanför samhället...

Länge leve borgarna!
ludvigw sa:
HeLium sa:
titti540 sa:
de va därför jag tvinga min mamma å rösa på moderaterna. haha
Hmm, tvinga någon att rösta på ett specifikt parti?

Det är ju både kränkande och straffbart. Stackars din mamma.
^^Du skojar va?
Absolut inte. Varför ska man rösta om man inte får bestämma själv, det är lite det som är tanken med demokrati? Förhoppningsvis tog väl mamma saken i egna händer och bara sa att hon hade röstat som hennes dotter önskade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp