Langefötter

gladpack

Aktiv medlem
Langefötter
Kan konstatera, lagom till säsongsstart att mina kära gamla X9Zero pjäxor har börjat falla i bitar.
För sisådär tre-fyra år sedan läste jag reklam från Lange sägandes att deras nya(?) pjäxor har bredare läst.
-Attans, tänkte jag då och tänker nu ännu mera eftersom jag står inför behovet att köpa nya. Mina fötter satt som gjutna i de smala pjäxorna. Undrar därför:

Vet någon om de fortfarande tillverkar smala pjuck eller om man kanske borde gå på något annat märke isf vilket??

Langefötter
Alltså det enklaste är att bara gå till en butik och pröva, pröva, och sedan pröva lite till. Ända tills du är helt säker på att du har en pjäxa som har den där perfekta balansgången mellan för sköna och smärta, dvs perfekt passform!

Personalen kommer veta vilka pjäxor som är smalare läst än andra

Langefötter
Dessvärre ser det ut som om de flesta märken breddat sina läster, var själv och provade pjäxor för ett par veckor sedan och hörde att även rossignol, atomic och tecnica breddat sina läster i år eller förra året... vem vet, om ett par år kanske pjäxor bara tillverkas i stl 48... ;)

Men ge inte upp!
Det ska fanimej finnas pjäxor för dina fötter (och mina), det gäller bara att avsätta en eftermiddag eller ett par åt att prova, prova och prova -precis som aarebum säger.

Langefötter
Prova, prova och åter prova. Sen kan man eller måste customa lite. Lange har 3 varianter av nästan alla modeller LF, MF, HF alltså lowfit, mediumfit, highfit. Highfit är mkt smalare skuren än lowfit.

Langefötter
Tre läster per modell låter betryggande! Har tack vare... tidigare felköp... insett att man hellre lästar en trång sko än paddar upp en för stor...

-Tackar för tipsen!

Langefötter
DU tar upp ett stort problem! Jag har själv fötter som påminner om gafflar, och behöver nya pjäxor! Nu har ju dessutom Raichle lagt ner sin pjäxtillverkning... Formgjutet kan vara svaret.

Langefötter
Formgjuten innersko i en pjäxa som inte är tajt ger taskig åkkänsla. Provat det tidigare; sprutade upp svindyra foam-innerskor från ett "anrikt" schweiziskt märke... och stoppade dem i för bred dojja.
Kändes jättebra ända tills jag kom ut i backen.... Resultatet var skräp.

Tillbaka
Topp