Längre Bräda?

Längre Bräda?
Bananen eller rockern som det också kallas ger faktiskt grym pop ur svängarna.
Den hjälper till att trycka ifrån lite extra. Skaffa en bräda med magne-traction så blir det grymt.

Längre Bräda?
Tysken85 sa:
Tack för ditt svar NP,
Har läst lite om din bräda och den verkar vara riktig trevlig. Synd att det ser ut att vara mer eller mindre omöjligt att få tag på några libtech brädor.

Jag har en fråga angående banan formen, hur fungerar den ihop med carvingsvängar i pisten? Försvinner den här fina studsen man kan få mella svängarna när man trycker till ordentligt?

Med min nuvarande bräda känner jag att denna försvinner lite om man flyttar bindningarna längre isär. Även detta ser jag som en anledning till att skaffa en längre bräda, så jag kan stå hyfsat brett men ändå har kvar "studset" i svängarna.
Prata med doughboy, han kan allt ang. snowboards!

Senast ändrad:
Längre Bräda?
PocaPuder sa:
Rad Air Tanker 200 - Grym

Dupraz - Har inte provat men de ser grymma ut och jag har hört att de är det också.
Tankern, är kanske en av de mäktigaste brädor som finns men som puderbräda är jag rätt tveksam..

Tror mer på libtech-mullet eller smokin-pinner då. eller varför inte en klassiskt Malolo

Längre Bräda?
Det låter som att en längre och/eller hårdare bräda skulle göra dig gott.

Det enda bra tipset jag kan ge är att det finns långa Burton Supermodels på www.snow24.de

Längre Bräda?
mardiman sa:
Problemet ligger i att hitta en bräda som både passar för pist och puder. För puderåkning är det sista man vill ha en hård bräda. Han behöver en "lång" fartstabil men mjuk bräda.

mvh

Längre Bräda?
CustomX sa:
mardiman sa:
Problemet ligger i att hitta en bräda som både passar för pist och puder. För puderåkning är det sista man vill ha en hård bräda. Han behöver en "lång" fartstabil men mjuk bräda.

mvh
Nu måste du ju själv höra att det där motsäger sig självt. Brädan kan ju inte vara mjuk samtidigt som den är stabil (hård). Den kan ju inte heller vara hård i pisten och mjuk utanför.

Du får helt enkelt välja om du vill ha en hård eller mjuk bräda, alternativt fega ur och kompromissa fram en mellanhård planka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp