Längre hår ? - på kort tid !

• Trådstartare Trådstartare dudemeister
  • Start datum Start datum
D

dudemeister

Guest
Tjenixen !

Någon som har ett bra tips för att få långt hår på kort tid ? Vet att det låter mysko, men vill ha långt till laggen är på backen..

Plzz hjälp mig, Hare bra !

Det som skyndar på hela processen är ju värme . växer ju mkt fortare på sommaren .
tror dock inte att det bara funkar med att höja temperaturen inomhus . tyvärr . .

hårförlängningar..
det är ju mordernt nu för tiden.. ser massa små tjejjer komma ena dagen nyklippta och jättekorthåriga.. sen dan efter har dom hår till navenl..

try it out.?

DZettervall sa:
Det som skyndar på hela processen är ju värme . växer ju mkt fortare på sommaren .
tror dock inte att det bara funkar med att höja temperaturen inomhus . tyvärr . .
är det verkligen värmen? trodde det va vitaminer och sånt man fick genom solen som gjorde det... =p säker?

Senast ändrad:
hellbergarn sa:
DZettervall sa:
är det verkligen värmen? trodde det va vitaminer och sånt man fick genom solen som gjorde det... =p säker?
Inte alls säker .
men hur ofta garanterar svensksommar solsken lixom?! lika lite sol året om :)
skitland

Hahaha, lätt roligaste tråden nånsin på freeride... Jag tror att håret blir längre om man står på händerna i krossat glas på julaftonsnatten... prova det!

yahman sa:
DZettervall sa:
yahman sa:
har hört att det ska växa fortare om man klipper topparna lite då och då..
det växer ju från hårbotten. varför skulle topparnma ha nånting med det att göra ?
för att topparna är dött hår eller något sånt och när man tar bort det döda produceras nytt eller nått sånt.
hår är för övrigt döda celler, svårt att tro att det kan bli ännu dödare än vad de redan är

jag har hört att man får lägre hår av öl!! och samma sak med naglarna av någon skum anledning!!

skaffa en peruk... eller kör på hårförlängning... btw lite sent att börja tänka på att skaffa längre hår den 16 december kl halv 12... XD

viktigt att lufta håret också! be far din att ta med dig ut på motorvägen i bilen. stick ut huvudet genom en nedvevad ruta. håret luftas grundligt på så vis. dessutom har "huvudet ut ur rutan metoden" den egenskapen att vindraget töjer ut hårcellerna! metoden leder till ökad hårproduktion och längre hårceller! lycka till =P

Alltså jag som KAN det här säger följande:

drick mycket mjölk, tryck i dig vitaminer och klipp topparna.
jag gissar att det funkar så att topparna blir slitna och liksom ba korvar ihop sig och även om håret växer så blire ba slitet å inte längre. Därför klippa topparna.

haha. ful tråd.

först trodde jag de va en tjej som lagt den här tråden...

anledningen till att man ska klippa topparna lite då och då är för att håret slits, i topparna,vilket innebär att topparna kluvs ? , och det går av lättare, detta sprider sig upp mot resten av håret etc.

Det finns b-vitamin att köpa, som sägs ska vara bra att äta om man vill att håret ska växa fortare. Detta finns d även mkt av i öl ;)

Well, jag tycker du ska vänja dig vi tanken på kort hår, å ha kul i backen!

Fancoil sa:
yahman sa:
DZettervall sa:
det växer ju från hårbotten. varför skulle topparnma ha nånting med det att göra ?
för att topparna är dött hår eller något sånt och när man tar bort det döda produceras nytt eller nått sånt.
hår är för övrigt döda celler, svårt att tro att det kan bli ännu dödare än vad de redan är
men de e vel samma sak som när man rakar sej...att om man rakar sej fast de kanske egentligen inte skulle behövas, alltså ofta så börjar skäägget växa snabbare.

man kan ju förlänga håret genom att typ bränna eller nåt.. tänkte taa dreadlocks på det viset om inte tålamodet räcker..visserligen är det smått fake .. men jaa

hår växer inte snabbare för att man klipper topparna, har en kompis som är frisör och frågade en gång för jag ville veta, alla säger ju att det växer snabbare om man toppar det, men det gör det inte.. det ser däremot tjockare ut eftersom att alla toppar blir jämnlånga och de blir tjocka i änden istället för spetsiga.. men klipp det inte, det blir bara kortare av det.. även i längden (det växer alltså inte snabbare av det)

För att få mer fakta i frågan startade jag för många år sedan en longitudinell studie för att uttröna om öldrickning stimulerar hårväxt. Jag har även utvidgat studien till att gälla annan sprit som Fernet och gin-å-vodka. Resultaten är dock fortfarande osäkra, så studien måste fortgå ännu några år.

HitMe

hårförlängning . kostar dock asmycket och är faktiskt en hel del gayvarning på det (som kille dvs)

flowbrow sa:
Fancoil sa:
yahman sa:
men de e vel samma sak som när man rakar sej...att om man rakar sej fast de kanske egentligen inte skulle behövas, alltså ofta så börjar skäägget växa snabbare.
hehe ah kanske, men det var just det med att håret inte är dödare längst ut som jag ville förtydliga^^ men jag har också för mig att håret växer snabbare när man har kort hår

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL.... öl innehåller massor med B-vitaminer och det är dom som gör att håret och naglarna växer..

om du är orolig för ölmage kan du ju alltid äta vitamintabletter.. B-vitaminer är lösningen..

..

B2-vitamin/ Riboflavin:

Bra för: B2-vitamin (riboflavin) är viktigt för tillväxt, hud, naglar, hår, läppar och tunga samt för synen. Även omsättningen av proteiner, fett och kolhydrater kräver B2-vitamin.

Bristsymptom: Enbart brist på B2 syns sällan, men B2 brist kan ses vid kombinerad brist på andra vitaminer. Och då kan klåda och irritation i ögon, munslemhinna, läppar och hud uppstå.

Finns i: Mjölk, lever, kött, ägg, ost, ärtor, bönor och fisk.

Rekommenderad dos: cirka 1,3-1,6 mg om dagen.

Förgiftning: Ingen, på grund av dess vattenlöslighet (överskottet försvinner ut med urinen).

Fiender: Ljus (därför är mjölkkartonger bättre än mjölkflaskor) och alkohol.

...........

http://shopping.kelkoo.se/ss-h%E5r-vitamin.html

....

http://www.medicamin.se/WebShop.php?lang=46&category=5

....

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp