Längre hår ? - på kort tid !

• Trådstartare Trådstartare dudemeister
  • Start datum Start datum
Hår är ju döda celler. så om du dunkar huvet i väggen dör ju hjärnceller och då växer naglarna och håret snabbbare.

DZettervall sa:
hellbergarn sa:
DZettervall sa:
Det som skyndar på hela processen är ju värme . växer ju mkt fortare på sommaren .
tror dock inte att det bara funkar med att höja temperaturen inomhus . tyvärr . .
är det verkligen värmen? trodde det va vitaminer och sånt man fick genom solen som gjorde det... =p säker?
Inte alls säker .
men hur ofta garanterar svensksommar solsken lixom?! lika lite sol året om :)
skitland
tala för dig själv
kanske skulle testa gå ut nån gång där är det sol :P

Linda håret runt en borrmaskin och starta den. Lite smärtsamt kanske men du får garanterat längre hår;)

Borat och Azamat Bagatov säljer pupis hår som du kanske kan använda ?

Säg till om jag ska fixa deras nummer för dom är lite upptagna nu på grund av att Borats syster tar emot pris för number two prosttitjud in Kazzakztan, waow waow waowa !

akel-spektakel sa:
DZettervall sa:
hellbergarn sa:
är det verkligen värmen? trodde det va vitaminer och sånt man fick genom solen som gjorde det... =p säker?
Inte alls säker .
skitland
tala för dig själv
Har jag ens påstått att jag talat för någon annan än mig själv?!
Hade 2 veckor i somras med niice väder i sthlm . hösten har enbart vart grå, och vintern har knappt kommit. Och du bor i luleå, där går väl solen knappt upp ?

DZettervall sa:
akel-spektakel sa:
DZettervall sa:
Inte alls säker .
skitland
tala för dig själv
Hade 2 veckor i somras med niice väder i sthlm . hösten har enbart vart grå, och vintern har knappt kommit. Och du bor i luleå, där går väl solen knappt upp ?
äru dum? vi här uppe har ju sol å ljust dygnet runt under sommaren.Har du har aldrig hört talats om norrlands ljusa nätter.de kmr ju japaner bara för att upplevad de.. okunnigt.:(

PLarsson sa:
DZettervall sa:
akel-spektakel sa:
tala för dig själv
äru dum? vi här uppe har ju sol å ljust dygnet runt under sommaren.Har du har aldrig hört talats om norrlands ljusa nätter.de kmr ju japaner bara för att upplevad de.. okunnigt.:(
Så för att japanerna kommer upp till er för att kisa lite mer än vanligt så är jag okunnig?!
Inte så jätteviktigfakta att hålla reda på. men är det det ända man har att komma med så får man ju promota lite extra . va gör man annars där uppe ?! bara ren intressefråga .
sry, lånar tråden . . .

kmr japaner för att titta på norrsken oxå,elr de flesta japaner kmr för att kolla på norrsken

Senast ändrad:
DZettervall sa:
PLarsson sa:
DZettervall sa:
Så för att japanerna kommer upp till er för att kisa lite mer än vanligt så är jag okunnig?!
Inte så jätteviktigfakta att hålla reda på. men är det det ända man har att komma med så får man ju promota lite extra . va gör man annars där uppe ?! bara ren intressefråga .
sry, lånar tråden . . .
När han skrev "omunnig" syfta han nog inte på det med japanerna, utan att det är ljust hela dygnet. Om du inte viste att det va så, kan jag hålla med honom.

Till din fråga, varför skulle det inte finnas nåt att göra i Luleå? Bara för att de ligger långt norr ut sä är det dött där eller?
/mr

hade en polare som käkade öljäst tabletter från ica för att få skägget att växa fortare.. han påsår att han märkte skillnad... dock även på andra ställen på kroppen.

rege sa:
DZettervall sa:
PLarsson sa:
sry, lånar tråden . . .
När han skrev "omunnig" syfta han nog inte på det med japanerna, utan att det är ljust hela dygnet. Om du inte viste att det va så, kan jag hålla med honom.

Till din fråga, varför skulle det inte finnas nåt att göra i Luleå? Bara för att de ligger långt norr ut sä är det dött där eller?
/mr
precis så jag mena!

DZettervall sa:
Jag har faktiskt ingen aning, är det dött ?
nä, norrland är soft. vi har typ en skidbacke till varje stad. fast det har ni därnere kanske också när jag tänker efter.. men vi får snö i dom snabbare!

orka bry sej om håret. det syns ju inte under hjälm/mössa. dessutom är det bara ivägen så man kör så långt så det blir praktiskt och bekvämt.

Långt hår i backen är faktiskt jävligt grymt, om inte annat så är de nice som fan på krogen sen på kvällen.

kolla på alla hippies, dom har långt hår för att dom röker mycke hasch, så de kanske skulle va något? hehe... Ne men seriöst klipp av topparna då och då

"Hårväxten påverkas av ålder, vitaminer, hormoner och arvsanlag. Hår växer i cykler. Hårsäckarna kan vara aktiva eller vilande. För det hår som växer på huvudet är växtcykeln ända upp till 7 år och 90 % av håret är aktivt (växande) medan resterande 10 % är vilande. Hår på armar och ben, däremot har en aktiv växtcykel på 2-3 månader och här är endast 20-70 % aktivt. Hur mycket hår man har beror på hur många hårsäckar som är i aktiv fas och hur tätt de sitter. Hur långt håret blir beror på hur fort det växer och hur lång växtcykeln är"

Läs å lär! :P

DZettervall sa:
hellbergarn sa:
DZettervall sa:
Det som skyndar på hela processen är ju värme . växer ju mkt fortare på sommaren .
tror dock inte att det bara funkar med att höja temperaturen inomhus . tyvärr . .
Inte alls säker .
skitland
ne för solen förstör håret. :O

sooofta lite, visste du att den växer sammanlagt 40 meter hår på din kropp varje dag

B-vitaminer skyndar på utväxt av naglar och hår. B-vitamin finns i bl.a. Öl men också i tablettform antar jag.

Tillbaka
Topp