Det jag skriver om nu kommer att förändra ditt liv. Du kommer aldrig att se på din omgivning på samma sätt som förut. Din hjärnas grundvalar kommer att skakas.
Det som jag kommer att prata om är hemligstämplat, och jag riskerar därmed livet för er just nu. Ni får tro mig eller inte, men det jag skriver har sitt pris.
Detta ville jag att ni skulle veta innan jag börjar.
Har ni någonsin undrat över vad som gömmer sig på havets botten, nere i de mörkaste gravarna? Eller har ni för den delen undrat över hur monstervågor bildas? Dessa gigantiska, mytomspunna vågor som kan sänka ett helt lastfartyg på ett ögonblick. Självklart har ni undrat över det, och jag skall nu ge er svaren.
I en djuphavsexpedition i början av 90-talet, ledd av NASA, på en ospecificerad longitud och latitud i Stilla havet gjordes några minst sagt häpnadsväckande fynd. En ubåt hade skickats ner från forskningsfartyget, ner på 7 000 meters djup för att utforska olika sprickor i jordskorpan. Vad man fann var mycket skrämmande. När ubåten låg still på botten och forskarna inuti den räknade data som de hade fångat upp, blev den helt plötsligt beskjuten av laserstrålar ifrån mörkrets dunkel. Elden var ihållande och ingen av forskarna ville stanna kvar för att se vad som sköt, så de åkte direkt upp till ytan igen. Stort kaos rådde på skeppet uppe på ytan, och expeditionen var tvungen att avbrytas.
Vem det var som sköt laserstrålarna har nu utretts i drygt 10 år och utredningen har gett detta resultat:
Nere på havets botten bor en civilisation som är mer utvecklad än den som människan har uppe på ytan. Jag vet, det är chockerande, men det är något som jag inte tycker skall föras bakom ljuset.
Befolkningen i denna civilisation har fått namnet Atlanter, samtidigt som själva civilisationen heter Atlantis. Medelfamiljen ser ut ungefär så här:
http://www.uncleodiescollectibles.com/img_lib/Jetsons 18 4-18-4.jpg
Som ni ser, så är medelsvensson i Atlantis relativt lika oss till utseendet. En robot hjälper dem med hushållsarbetet. De har även farkoster som är mycket väl anpassade för havsmiljön. Och som ni kan se har de även havshundar som husdjur. De andas med gälar och är dessutom väldigt trycktåliga.
Husen som de bor i kan liknas vid jättestora snäckor, arkitekturen har varit densamma där nere sedan civilisationens uppkomst för tusentals år sedan. De har en mycket välutvecklad infrastruktur och socialt system, med ungefär allt som vi i Sverige har, plus lite till: sjukhus, skolor, allt, och dessutom utan vårdköer. De bor i en demokrati, alla tillsammans i harmoni. Och värt att nämnas är att deras population överstiger människans egna här på jorden! De har lyckats ena sig och skapat en utopi!
De består visserligen inte av flera olika folkslag, men de är ändå utspridda över hela världshavens bottnar. De har trots det gått tillsammans och skapat ett sammanhängande samhälle, utan krig och fattigdom. I alla fall i de delar som forskarna känner till av Atlantis, vilka är merparten av hela civilisationen. De laserstrålar som skickades mot ubåten i början av 90-talet var en del av det försvarssystem som de har mot människan. De har känt till vår närvaro under många, många år och är rädda för vår destruktiva kraft. Förutom lasertekniken, kan de även under stormiga förhållanden kontrollera små delar av havet, och skapa monstervågor. Dessa monstervågor är försvar mot vad de tror är hot, nämligen stora fartyg, som de ibland även lyckas sänka med sina vågor.
Vår kontakt med atlanterna är ytterst begränsad. De är väldigt mån om att försvara sig från inkräktare, och endast ett fåtal forskare har lyckats få kontakt med befolkningen. De pratar ett språk som vi lyckades översätta först för två år sedan, och sen dess har en stor utveckling skett när det gäller kommunikation med Atlantis. En grupp amerikaner har lyckats få prata med en presstalesman för Atlantis regering och mycket information har utvunnits därifrån.
Den budget som USA:s president George Bush har utlovat åt framtida resor till Mars är egentligen helt tillägnad en utökning av kommunikationen mellan världen ovanför ytan och världen under ytan. Samtidigt går en stor del av denna budget till att hålla Atlantis hemligt, för att undvika panik bland människor.
Vad vetenskapsmän till slut har kommit fram till är att det finns väldigt mycket att lära sig av atlanterna, inte bara politiskt sett, utan även socialt sett. De är nämligen alla mycket vänliga mot sin nästa, och det är nog en av orsakerna till att det aldrig blir krig. De har denna vänlighet mycket tack vare sin religion, som helt och hållet bygger på gemenskap.
Det är möjligtvis så att på grund av att de har ett så pass väl fungerande samhälle som de inte har kontaktat oss här uppe på land. De vill ha kvar sin utopi, utan inblandning av människans fel och brister, och gömmer sig därför i havets mörkaste gravar, på platser där vi aldrig skulle få för oss att titta.
Och förresten, inget av det som jag har skrivit nu är sant.
Eller är det?
Hur som helst är den längsta railen nog minst lika lång som den sammanlagda längden på de rövare som folk har dragit i den här tråden. Onödigt.