Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tråden heter ”längtar efter skidåkning” inte ”längtar efter köer och trängsel”Det blir Åre för mig och min familjs del, vi får tillträde till vår nya lägenhet i Sadeln i höst så det blir skidåkning mellan Jul-Nyår, en helg i början av februari. Sedan "sportlovet" v9 och påsklovet också. Kanske något mer också denna vinter, det visar sig.
Kanske inte kvalificerar sig i denna tråd i allas ögon.
Svårt att komma iväg andra veckor tyvärr, för visst skulle det ge just mer skidåkning och mindre köande. Så sant.
Som van alpresenär men med ytterst begränsad erfarenhet av fjällsemester, har jag efter ett tags deltagande på det här forumet förstått att besöksfrekvensen ser väldigt annorlunda ut i fjällen, eftersom turisterna med stor majoritet är inhemska turister och är koncentrerade i huvudsak till sex veckor under säsongen.Vi andra skall ju bara vara tacksamma för att du och andra i din situation, alltså föräldrar med barn i skolåldern, åker under de där veckorna när det är fullbokat, långa köer och som dyrast. Blir det någon utbyggnad av liftarna så är det tack vare er.
Gratulerar! Sadeln är väldigt fint; gillar helt klart arkitekturen och känslan. Och bra skidläge vid Sadelexpressen.Det blir Åre för mig och min familjs del, vi får tillträde till vår nya lägenhet i Sadeln i höst så det blir skidåkning mellan Jul-Nyår, en helg i början av februari. Sedan "sportlovet" v9 och påsklovet också. Kanske något mer också denna vinter, det visar sig.
I år har jag faktiskt tom fokuserat träningen på ben och bål så man orkar med åkningen ordentligt.![]()
Äää ostkrokar och en långburk gör susen.Samma här. Igen. Glöm inte att träna på balansen också. All kraft skall ju ner kontrollerat i ytterskidan med väl avvägda rörelser över och under midjan.
Balansen är min akilleshäl; när jag går på yoga och det är balansövningar så är jag Bambi på hal is.Samma här. Igen. Glöm inte att träna på balansen också. All kraft skall ju ner kontrollerat i ytterskidan med väl avvägda rörelser över och under midjan.
Balansen är min akilleshäl; när jag går på yoga och det är balansövningar så är jag Bambi på hal is.
Samtidigt är jag bra på bilkörrning; det ska ju vara något med innerörat som gör att antingen har man bra balans, men blir lätt sjösjuk/bilsjuk eller så har man dålig balans, men mår aldrig dåligt på sjön eller om man racear bil. :D