Långweekend Göteborg - Alperna

magnil

Medlem
Tänkte försöka få till en långweekend, kanske onsdag-söndag, till alperna i mars. Viktigt då att resan är så smidig som möjligt, helst direktflyg och smidig transfer. Öppen vad gäller resmål men vill gärna ha "bykänsla". Skall inte ut och festa utan åka hela dagarna och god mat på kvällen.

Någon som har förslag på smidigt resmål från Göteborg?

Engelberg kanske?
Direktflyg med exempelvis Swiss Air från Landvetter till Zurich. Tag sedan tåget direkt från flygplatsen till Engelberg. Flyger du med Swiss kostar det heller inget extra att ta med skidorna. Riktigt smidigt och mycket tid för skidåkning :-)

Jag har rest till Engelberg ons-sönd med några kompisar de senaste åren. De är hyffsatt smidigt. Dock så går Swiss direktflyg på dåliga tider om åkningen skall optimeras. Bryssels airlines (samma regler som Swiss) tyckte jag var bäst i år då Lufthansa har ändrat sina baggageregler. Kan tipsa om budgetrummen på Bellevue om du vill bo billigt. Dessutom ligger Bellevue 30m från tågstationen. Jag kommer undan med ca 6200:- för ons-sönd inkl. flyg, transfer, liftkort och boende med frukost. Maten är dock varken billig eller extra god. räkna med lunch i backen för 15-20CHF, och på kvällen kostar en pizza/hamburgare ca 25CHF och en kötträtt runt 35CHF.

Tillbaka
Topp