Lära sig åka park vid sen ålder?

Mooak

Ny medlem
Hej!
Jag är en 18årig kille som har åkt skidor 30-40 dagar om året sen jag lärde mig gå.
Jag har inte åkt nått park, vilket jag ångrar väldigt mycket. Jag ser mig själv som en riktigt duktig piståkare och en hyfsad offpist åkare.

Jag funderar väldigt mycket på att börja satsa nästa säsong och lära mig åka park! Diggar verkligen stilen och tycker att de ser så härligt ut att hoppa upp och slänga upp nått skönt trick.

Finns det nån möjlighet att lära sig vid så sen ålder? Jag har absolut inga visioner om att bli bäst i världen utan mer kunna lära mig backflip / 540 inom sin framtid. Är i dagsläget ganska feg av mig när det gäller hopp, ingenting annat inom skidor! Det är en rädsla som jag absolut tror att jag kan övervinna! Är inte höjdrädd för fem öre, utan är landningen jag är rädd för. Tror att det beror på att jag testhoppat med ett par stenhårda atomic PRO model pistpjäxor och landat platt.

Pengar är inga problem, så skulle gärna hitta nån privat lärare som kunde lära en grunderna i hopp och tricks. Finns det?

Tror ni att det är möjligt? Ös på med tips!

18...sen ålder? :lol: Jag trodde det var någon i min ålder...ta och kika hur andra slalomåkare gör, och prova dig fram lite varligt, finns sällan facit på exakt hur man gör, det är mycket känsla allt handlar om, och hur man än ser på det så lär du i alla fall göra det själv.

SGM sa:
18...sen ålder? :lol: Jag trodde det var någon i min ålder...ta och kika hur andra slalomåkare gör, och prova dig fram lite varligt, finns sällan facit på exakt hur man gör, det är mycket känsla allt handlar om, och hur man än ser på det så lär du i alla fall göra det själv.
Haha, ne kanske inte är sen ålder. Men om man jämför med att man börjar lite smått direkt när man är liten och får alla grunder tidigt så är det ju skillnad! :)

Tillbaka
Topp