"Lära" sig hoppa på stort hopp
Tja är nybörjare på skidor och undrar lite saker. Jag har byggt ett litet hopp på min tomt där jag sätter 180s och 360 ibland. För det första : Vet någon vilken färg det är på det stora hoppet i hammarbybacken? Tror det är rött hopp men inte säker. Jag skulle prova hoppa på det men kom inte till landningen. Om jag tar i för mkt flyger jag bara för långt och tappar helt kontrollen och ramlar. Jag gjorde några försök idag. Första så kom jag ungefär bara halva vägen till landningen. Gjorde inte speciellt ont. Andra gången kom jag ca 2/3 till landningen, gjorde inte speceillt ont när jag landade den. Sen tredje kom jag ca 80% av hoppet. Då hade jag mer fart än de andra gångerna, jag blev lite ostabil och osäker. Har inte hittat nån guide till hur man kan träna upp sig så man kan hoppa på större hopp. Vill verkligen det. Jag har inte någon möjlighet (vad jag vet) att trappa upp det dvs åka på ett blått först till det känns bra osv. De ända hoppen jag har tillgång till är det på min tomt (där jag sätter treor ibland) och i hammarby. Tips? :D btw blev lite snabbt skrivet så sorry för stavfel osv