LÅS till brädan?

tombino

Ny medlem
LÅS till brädan?
Min kommpis kom hem från sälen utan bräda för någon vecka sedan .
Nu skall vi iväg till åre jag funderar starkt på att köpa ett lås för att undvika detta !
Någon som har någon koll på snowbord lås .Viket är bäst och vad skall man kolla på när man köper det och var skall man köpa det????

Det är ju jävligt segt att släppa på ett lås Men det är ändå väre att bli av med brädan

LÅS till brädan?
Det finns flera ganska bra alternativ till lås för brädan, bla. vajerlås med fast 4 siffrig kombination á 95:-, dito med ställbar 4 siffrig kombination á 150:-, Lock leash är en komplett fångrem mod.telefonkabel med 3 siffrig kombination á 150:-. Någon av dessa är som sagt ganska bra om man vill ha ett "litet" lås, men kan tyvärr ej ge full säkerhet. // Anders

LÅS till brädan?
Jag kör med kedja med 4 siffrigt kombinationslås. Köpte det i Kanada för $1 :D Går säkert väldigt lätt att klippa upp, men tror att folk hellre väljer en annan bräda som inte är låst. Sen har jag alltid ett litet hänglås med mig för att kunna låsa fast brädan om jag lämnar den över natten i något gemensamt förvaringsutrymme.

LÅS till brädan?
Det finns ett bra kombinationslås på Holiday Club/Skidåkarna i Åre. Kostar 110:- och är litet och lätt. Snurrar upp sig själv med ställbar kod, så slipper man komma ihåg ett nytt nummer.

Det finns lås till bräd- och skidställen som är jävligt små, men då måste man hitta ett sånt ställ varje gång = suger! Köp vajer, fungerar överallt.

Rock on! / Patrik

LÅS till brädan?
Tack sushi för tipset om Bakoda Retractor tänkte beställa en men när jag såg att det skulle ta mellan 3 till 6 dagar så struntade jag i det den skulle kosta 275 -10% +50 kr men nu såg jag samma för 150kr på oneoff

walkir är det inte jobbigt att släppa runt på en kjedja???

A jag skall kolla vidare

Det kanske är det någon som som blivit av med brädan
med eller utan lås
vad hände tog
HEMförsäkringen det och köpte en ny bräda och betalade dom också hyran för en ???

LÅS till brädan?
Kedjan med kombinationslås är smidigare än vajerlås. Går lätt att trycka ihop och tar knappt något plats alls i fickan. Kedjan jag har är ganska klen och har plastslang utanpå. Sen har jag bara ett litet hänglås och ingen kedja. Normalt lämnar jag aldrig brädan ifrån mig under dagen, utan har den alltid under uppsikt. Det är mest nattförvaringen jag oroar mig för. Det är ju inte alla som gillar när jag har brädan stående i duschen i badrummet ;)

LÅS till brädan?
köpte ett vajer lås med kodkombination på teamsportia för runt 100 kr...tycker de funkar bra...vajern rullar upp sig själv, ganska litet o ställbar kod..o ganska långa vajer..funkar bra..så ska man bara hitta ett ställe o låsa fast den på..hehe

LÅS till brädan?
Det blev att jag köpte ett bazoka vajer lås i en affär som ligger nedanför ica i åre
185kr om jag inte har fel DYRT

köp inte vajer lås där gå ner till holiday club istället

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp