Låter detta vettigt?
Då var det dags att köpa ett par OP-lagg, jag är ute efter något som klarar av nordiska förhållanden såväl som övriga Europa, dessutom är twintip en eftertraktad egenskap. De kommer inte att användas i pisten mer än till transportsträckor.
Har kollat lite närmare på K2 Seth Vicious. Själv är jag runt 183cm och ca 73kg +/- ett par kilo, därför är det 189:orna som är aktuella, man får ju trotts allt räkna med att det är twintips och de kommer kännas kortare i snön.
Efter att ha läst ett antal forum, bl.a. teton gravity och K2 team factory så verkar det som grafen som visar var mid sole och core center sitter visar 2cm fel (om man ska tro Mr. Seth M, vilket jag gör). Den riktiga mid sole sitter vid +2 (Bild: http://img.photobucket.com/albums/v170/IntenseJim/K2 mounting points/SVmountcloseup.jpg ) och det verkar som allmänna uppfattningen är att montera vid +3 efter grafen (+1 från egentliga mid sole).
Som bindningar hade jag tänkt använda ett par Look P12 Freeride.
Så sammanfattningsvis:
Jag: 183cm, 73Kg.
Lagg: K2 Seth Vicious 189cm med Look P12 Freeride monterade +3 efter graf.
Verkar det ok eller? All feedback uppskattas, tack i förväg!
Har kollat lite närmare på K2 Seth Vicious. Själv är jag runt 183cm och ca 73kg +/- ett par kilo, därför är det 189:orna som är aktuella, man får ju trotts allt räkna med att det är twintips och de kommer kännas kortare i snön.
Efter att ha läst ett antal forum, bl.a. teton gravity och K2 team factory så verkar det som grafen som visar var mid sole och core center sitter visar 2cm fel (om man ska tro Mr. Seth M, vilket jag gör). Den riktiga mid sole sitter vid +2 (Bild: http://img.photobucket.com/albums/v170/IntenseJim/K2 mounting points/SVmountcloseup.jpg ) och det verkar som allmänna uppfattningen är att montera vid +3 efter grafen (+1 från egentliga mid sole).
Som bindningar hade jag tänkt använda ett par Look P12 Freeride.
Så sammanfattningsvis:
Jag: 183cm, 73Kg.
Lagg: K2 Seth Vicious 189cm med Look P12 Freeride monterade +3 efter graf.
Verkar det ok eller? All feedback uppskattas, tack i förväg!