lätt, stabil, twintip

fillz

Ny medlem
lätt, stabil, twintip
Som sakt söker en lätt, stabil, kvick twintip skida för mest pist åkning men ochså park (30%).
Har ett par k2 public enemy som väger bly, men som ändå är helt ok.

lätt, stabil, twintip
Trodde twintips var mest gjorda för park:S blir nog svårt att få tag på ett par som är till för pisten.

Annans skulle jag kunna rekomendera Salomon Thruster. De är väldigt stabila och sköna

lätt, stabil, twintip
har kört lite på pipe cleaner, funkar ganska bra i pist enligt mig. väger ganska lite på fötterna också, ganska kvick med

Skicka lite fakta om dig själv, skulle nog hjälpa!

Senast ändrad:
lätt, stabil, twintip
Völkl The Bridge 08/09 är en riktigt bra skida för pist,offpist och park den är 92 i midja och är stabil överallt! Annars är det ju Scott P3 som gäller en riktigt rolig skida funkar i pist och park utmärkt tycker jag!! P.S Hoppas du hittar vad du söker!

lätt, stabil, twintip
Glömde skriva att jag har kört på ett par k2 public enemy rätt sköna skidor men jävligt tunga.
Men som sakt söker lätta o stabila twintips som funkar bra i pist!!

pris max 3-4,5k nya/beg

tack för alla tips

lätt, stabil, twintip
oftast ligger ju park o pist i samban och har samma typ av snö men man vill väl ha lite mer pop i parkskidorna de viktiga för di e nog o hitta en lätt lagom styb skida me pop men tror nog ändå heads smalare varianter kan va nått

lätt, stabil, twintip
Jag skulle vilja föreslå völkl Wall med Jesterbinding. Skön skida med bra klip och riktigt riktigt lätta. Har du problem med den skidan är det inte skidan det är fel på utan din teknik.

lätt, stabil, twintip
Säger bara Nordica supercharger ignition. Dom har grym skärning (122-84-112) och dom går som bara fan i pisten, funkar även grymt utanför och är helt sjukt stabila i parken. Dom har grymt isgrepp och jävlar vad dom går.
I luften är dom jävligt stabila och dom funkar även grymt i pipen p.g.a. vridstyvheten, som man också drar nytta av i pisten.
Det är lätt den överlägset bästa skidan jag har provat i hela mitt liv, i pisten svänger den nästa nav sig själv och den är galet lekfull. I parken är den stabil som få, utanför flyter den fint p.g.a. de relativt breda nosarna.
Dessutom har dom ganska mjuka nosar så dom är skön att köra nosebutters med :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp