Lätta och stabila bindningar?

Eric_W

Aktiv medlem
Är ute efter ett par lätta och stabila bindningar till mina Dynastar Legend 8800 (-05).
Ska åkas aggressivt i pist och en del skräp offpist med. En allroundskida när man inte kan åka puderplank mao.

Är sugen på nått lätt (nåja, inga bojsänken iaf) som tål en del och helst är hyggligt prisvärda. Nu sitter nån gammal 912 på som jag fick på köpet. Glappar och tjuvlöser mest hela tiden. Har annars hitils bara kört look/rossignol-bindningar innan och vart nöjd, men de verkar väga en hel del.. i alla fall Axial-modelln..

Så.. nått förslag?

balanselius sa:
Om en 916 passar i de gamla hålen vore väl det perfekt?
Lätta bindningar gällde det väl ;)
Tror det är svårt att hitta lätta oh riktigt bra bindningar.
Dynafits doningar är väl rätt stabila och väger mindre än en chipspåse. DIN-skalan går väl dock bara till 10 och man behöver specialpjux

Kolla på FF's FKS155:or. Bättre bindning finns nog inte. Tokigt lätta, tokigt stabila... Enda negativa är att du itne kan trycka i Trekkers...

OK jag tänkte på de där STH 916, de är väl lite plast i väl? Om ett par 912 löser ut hela tiden så kan han nog fetglömma ett par dynafit. Är FKS mycket lättare än de gamla axial 140 (vilka är typ lika tunga som ett par gamla marker 9.2 racing och de är långt ifrån lätta)?

Titta på konstruktionen på FKS och jämför... Ser det ut att vara några onödiga detaljer? Stora metalldelar som inte fyller funktion? Nope... Axialbindningarna är långt ifrån bra egentligen...

Tillbaka
Topp