Lättaste 360 på större hopp (snowboard)

Tjena! Jag undrar om det ät lättare att göra FS 360 än BS 360 på lite större hopp typ "röda"
Jag gör backside men har lite svårt att få kontroll på snurren när jag hoppar på större hopp och undrar om jag ska börja med FS 360 ist!?
Tacksam för svar!!

Jag tyckte bs 3 va lättare ...

Det hela handlar ju om vilket håll som är ditt riktiga rotationshåll i kombination med hur du står...

Jag som åker goofy och snurrar vänster har ju lättare för Bs3 än Fs3, likaså switch så blir sw fs (cab) lättare än sw bs...

dock spräckte jag ena kotan i ryggen förra söndagen när jag skulle prova cab så kanske inte ska lita på mig när det gäller praktiken där, men teoretiskt sett är denna frågan lika dum som alla skidåkare som frågar om det är lättare att snurra vänster/höger :P

Sen är det ju helt klart lättare att landa efter att ha spottat landningen ett halvt varv och sen landa istället för att landa blint (iofs kollar man ju på kicken men ändå...)

linder sa:
Jag tyckte bs 3 va lättare ...

Det hela handlar ju om vilket håll som är ditt riktiga rotationshåll i kombination med hur du står...

Jag som åker goofy och snurrar vänster har ju lättare för Bs3 än Fs3, likaså switch så blir sw fs (cab) lättare än sw bs...

dock spräckte jag ena kotan i ryggen förra söndagen när jag skulle prova cab så kanske inte ska lita på mig när det gäller praktiken där, men teoretiskt sett är denna frågan lika dum som alla skidåkare som frågar om det är lättare att snurra vänster/höger :P

Sen är det ju helt klart lättare att landa efter att ha spottat landningen ett halvt varv och sen landa istället för att landa blint (iofs kollar man ju på kicken men ändå...)
skulle vilja påstå att det är inte riktigt stämmer att det är vilket som är ens "riktiga" (höger eller vänster) rotationshåll om man vill snurra bs eller fs iallafall för mig personligen! för när jag åkte skidor så snurrade jag åt vänster och nu när jag åker bräda så snurrar jag hellre bs eller cab om jag nu kör snurrar switch (åker regular, vilket innebär att det blir höger).

men det är väl bara en smaksak vad man tycker bättre om! :)

Tillbaka
Topp