lättaste vålten på bräda?

r-larsson

Ny medlem
vilken är den lättaste volten på bräda? vilken borde man prova först? vill ha alla möjliga tips. o.s.v.

Absolut lättast är ju backflip. Oftast mycket mer kontrollerad än frontflips vilken resulterar i att man kan dra en fett slow b-flirre i ett fett bigjump. Dock så är det oftast lättare att våga prova frontflip första gången än backflip, fast när du väl lärt dig b-flip så är det ett riktigt skönt trick.
Mitt tips är att du provar backflip, träna först i ett hopp med mycket "kick" och puder landning om du inte vill göra ditt första försök i ett "vanligt bigjump".

asså backflip tkr jag e lättast o absolut det skönaste :P frontflip e svårare men mycket lättare att pröva första ggn ;P försök att få ett riktigt soft ofpist hopp med clean kick å så luta dej bakot o sväva :D

Kör på en backflip fasst du böjjer dig i midjan 90 grader då är ju det värsta som kan hända att du landar på ryggen istället för på nacken

Prova i ett litet litet hopp med brant kick å puderlandning
när du satt den är det ju bara att räta på ryggen mer och mer ;D

Skulle nog säga att det är backflip. Ett bra sätt att träna på flipsen är att köpa en studsmatta! jag har haft mycke hjälp av den kan jag säga!
När du känner dig säker på den känner du dig säker i pisten!

backflip helt klart. jag prövade frontflip 1 gång å märkte att de va sjukt oskönt för man fick ta i rätt rejält så lärde mej backflip istället bara å hänga lite bakåt å trycka ifrån, helt underbart!

Tillbaka
Topp