Laviner!

freeride_nu

Aktiv medlem
Laviner!
Åker till Val D på fredag. Det har ju varit ihärdigt snöande i alperna de senaste dagarna. Så risken för laviner är överhängande! Jag tror att jag avstår från att försöka surfa på lavinerna. Det är förmodligen ingen bra ide. Som tur är har vi beställt guider så jag hoppas att de ska hitta några säkra smultronställen åt oss. Men helt säker kan man ju aldrig vara. Även en bergsguide kan ju göra fel ibland. Sökare eller sond har man ju inte heller köpt dum som man är. Om jag lever den 21 februari så ska jag meddela er det efter hemkomsten.
Pumpa på alla galna vänner.

Länge leve snön/ Fredarp

Laviner!
Stämmer nog det du säger.

Satt och kollade på nyheterna tidigare idag och såg att det gått en maffig lavin i Chamonix. På grund av ruskigt stor lavinfara i franska bergen så var inte en enda lift öppen i hela Chamonix. Vet inte hur länge det kommer att hålla, men med lite otur kan du missa en del åkning i val d åxå. Du får väl hoppas på det bästa men det har tydligen snöat några djävulska mängder där nere. Lycka till med åkningen och må vädergudarna vara med dig.

Laviner!
Hej, jag kom hem från chamonix i natt och jag kan säga att det har inte blivit mycket skidåkning!!! Kom dit på Lördagen och först på Torsdagen började små delar av systemen att öppna. Så det blev 2 skiddagar på halvöppna system (tråkigt).

// Mathias

Laviner!
ALL åkning utanför pisterna är förbjuden just ni i hela chamonixdalen åtminstonde till tors och ALL snowboardåkning i HELA systemet åtminstone tom onsdag. Och det kostar många francare att bråka med de franska pistörerna...

Laviner!
Kom hem från St Anton i går, fy fan va mycket snö. Laviner, knappt ingen åkning och mer laviner.

Ha det.....

ps: nån som vet om Åka skidor har nån hem
sida?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp