Lavinutrustning - tips till mig i Chamonix

Hej hej!!

Jag håller på att säsonga i Chamonix och jag ska köpa mig lite lavinsaker. Jag har inte heller någon ryggsäck så det måste jag skaffa också.

Om någon vet ett bra ställe här där man kan köpa saker här nere så dela väldigt gärna med er av tips! :) I och med att jag inte har överflöd av cash så letar jag antingen efter ett relativt billigt paket eller begagnade saker.

Jag kan också fixa saker i Sthlm, min far kommer ner om nån vecka så kan skicka saker med honom. Jag ska också upp igen en liten tur om en knapp månad.

Tack
Axel

Bra skit:
Mammut Element Barryvox

G3 Avitech D-Grip

Ortovox 240 Light PFA Probe
335 EU hos sc.com

Gå kurs.

Men mest, SÖK ;-)

Senast ändrad:
axellundholm sa:
Om någon vet ett bra ställe här där man kan köpa saker här nere så dela väldigt gärna med er av tips! :) I och med att jag inte har överflöd av cash så letar jag antingen efter ett relativt billigt paket eller begagnade saker.
Eh??? Kanske läge att gå ut på byn en sväng och kolla in en av dom 20-välsorterade sportbutikerna där, det finns hur många som helst. Med bättre priser än Sverige och snabbare leverans än Sport-Conrad. Känns lite onödigt att åka runt utan lavinprylar speciellt många dagar, köp på plats istället.

om du har pengarna så köp en ABS ryggsäck! dyrt men väll värt den om du någonsin hamnar i en lavin!

Om du har möjlighet att åka ner till Sallanches så gå in och kolla på A Vieux Campeur, brukar finnas bra reor på det mesta där.

Några fler tips på var man får bra pris på lavinpaket så här på våren? ska vara med Mammut Element Barryvox, finns inte hos sc längre och inget superpris hos telemark-pyrenees.com heller...........

Tillbaka
Topp