le parkour

• Trådstartare Trådstartare 666
  • Start datum Start datum
le parkour
Såg att "Tivoli" (vilket skitprogram) hade ett inslag med några Parkours (vad kallas utövarna?). Ganska kul att se dem hoppa omkring inne på Grönan, vore ännu roligare att se dem in action på stan.

le parkour
det rockar ju, försökte mej på det där i skolan. hoppa från ett högre plan ca 2,5 meter ner på betongen..men de gjick ju åt helvete. kunde inte stå på bena sen typ..

le parkour
hehe mjo det är helt nice och jävligt kul att göra själv...
jag och en kompis håller på lite smått ibland med free running men det är svårt och ser ju inte ett dugg lik agrasiöst ut som när grabbarna på discovery gör det, sen så bor vi i en stad där det inte finns många ställen att hoppa eller springa på...
men det är en jävla kick när man kommer upp på lite höjder :)
Men det finsn ju bara en sak som gäller skor som får fäste på väggar och streching :)

le parkour
yamakasi är en film iaf :P om några som kör parkour. så långt vet jag. gick på nån kanal. typ tv1000 eller nån av dom.. kanske ticket..

le parkour
det heter väl Yamakasi. det är ju nån fransk kille som har kommit på det det är ju som en "stads-kampsport". dom är ju rågrymma dom som är seriösa med det.. jag och några kompisar har börjat träna lite. vi hoppar typ 3-4.5 meters tak :) det är rätt skoj.

le parkour
Sporten heter Le Parkour, och dess engelska översättning är Free Running.

Yamakasi är ingen sport alls, utan det är namnet på den crewn utan Parkour-utövare, kallade Traceurs. Luc Besson frågade dem om de ville vara med i hans nya film, och crew-medlemmarna sade ja utom David Belle, den kanske störste av dem.

Takakrobaterna är den svenska översättning av Jump London, och ni som är intresserade av att se det igen så får ni slå på discovery channel 21.00 nu på fredag då en repris visas. Se upp för 7 meters droppet på HMS Belfast :)

De större svenska sidorna är www.parkour.se samt www.le-parkour.se där ni kan hitta lite information om den svenska scenen.

le parkour
Jag tränar själv le parkour. Jag vet ett jätta bra ställe som alla här borde ha tänkt på.... GOOGLE !!!!! Gå in på www.video.google.com och sök på le parkour eller parkour. Eller så kan ni söka på vault 101 det är en asbra film där man ser vad alla tekniker heter. Ni kan även besöka www.le-parkour.se där fins ett forum för alla svenska traceurer (En traceur är en person som tränar le parkour)

Tillbaka
Topp