Lech ?!

Halo

Ny medlem
Lech ?!
Hejsan hej! Vi är två tjejer, ska dra till Lech december-april, undrar vad det är för ett ställe och om det är nån här som ska dit? Vet inget om stället, så berätta gärna det ni vet!!Hej så länge.

Lech ?!
hej hej!

Jag o en polare åker ner 18dec och blir kvar under säsongen o inväntar 2 kompisar till som kommer ner lite senare! Har dock aldrig varit i lech förut, men min kompis har varit där 2 säsonger, han säger att det äger.

Over and aiiiiiight! :)

Lech ?!
Lech är jätte fint var där för ganska många år sedan, inte så himla mycket folk som i St.Anton, men jätte fin åkning.

Lech ?!
Ladda kontokortet litet extra.
I Lech o Zurs särskilt i Zurs kommer du att träffa på fler Bogner tyskar med handgjorda Strolz pjuck än någon annanstans i alpvärlden. Det är ju här Strolz fabriken har sin hemort. Men skidåkningen är bra till och med riktigt bra. Tyvärr blir pudret fort uppåkt för väldigt många åker med privatskidlärare och dom bränner av berget i Chamonixfart.
Du slipper skräniga fulla skibummare, men träffar en civiliserad sportig publik. Om du tycker det är bra eller dåligt är upp till dej.
Nu var det länge sen jag var där men så här upplevde jag det för ca 10 år sen.
När du är där missa inte dom fina åken från Albona i Stuben. Bästa offpisten i Alberg.
En annan fyndort är nära granen Sonnenkopf vid Klösterle.
Stor offpist.
Ha en bra säsong

Lech ?!
Ett tillägg till kartongs träffsäkra uppsats. Det här med fulla skräniga var ju kanske sarten till en ny långkörare. I alla fall sant. Fast med tillägg Charterturister.
Men tillägg alltså. Samman liftkort gällde i alla fall förr i tiden för hela Alberg, St Anton, Stuben Lech o Zurs.
Det går att åka skidor från Anton till Zurs via den lilla toppkabinen på Valluga. Men.... man får inte ta med sej laggen upp om man inte åker med en guide. Men det går ju att knalla upp.
Men baksidan ner mot Zurs har tagit ett antal liv så det är kanske förståligt.

Lech ?!
Grym åkning i Lech och Zurs! Jag åkte ofta dit från St.Anton förra säsongen. Det går ganska fort. Så om du e sugen på att åka åt St.anton hållet och inte vill trängas på en buss med tyskar och då är trängas ett snällt uttryck så kan du ju alltid lifta med första bästa Ferarri eller Porche, sånt finns det gott om i Lech.

Lech ?!
Det som behöver sägas om lech e sagt, mycke tjocka plånböcker, bra åkning och den mest städade afterskin i alperna... Det ställe man kan hitta lite drag på skulle vara "s´Pfefferkörndl" som ligger mitt i byn.
I Lech så har jag upplevt den starkaste protektionismen jag någonsin sett. Det finns rikligt med inavel och vem som helst får inte köpa sig ett hus där. Detta är väl för att de vill värna om den lilla idyll de anser sig ha och skydda den mot "Dj-Ötzi tyskarna"...

På nyår brukar de vara ett mäktigt "klangfeuerwerk" som kan va kul att se. Jag kommer åka dit o glutta även om jag inte säsongar i närheten men för mig har de mest blivit traditon.

Tror ni kommer få en bra säsong med fin åkning, St Anton ligger ju runt hörnet om man vill få lite omväxling i åkningen eller bara söka tröst och skydd och känna sig som hemma...

Lech ?!
Nåja.......!

Alltså jag kan överensstämma med föregående talare vad gäller att där finns mkt tyskar med strolzdojjor one-pieceoveraller och racecarvers!! Kan även hålla med om att det är ett ngt dyrare alternativ än mkt annat men som det heter: lite dyrare, lite finare, mkt bättre!

Håller absolut inte med om att det fort blir uppåkt när det snöat....det där med chamonixfart gäller nog mer st:anton för övrigt.

Samma liftkort gäller i St:anton, Stuben, Lech och Zürs vilket är bra! Eller faktist helt lysande!!

Bra med drag kan det f ö vara även på schneggarei som i år har ny ledning...(bra eller dåligt?? vem vet, time will tell) samt archiv och naturligtvis pleasurelounge på onsdagarna i zürs!!

Det enda som e lite knepigt är boendebiten...men det kanske ni löst genom att ni ska jobba??

Tror och hoppas att det blir ytterligare en helt bra vinter!!

Fråga gärna om d e ngt mer ni vill veta så ska vi se om ja kan svara!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp