Ledproblem i knät

Robintrolin

Medlem
Ledproblem i knät
Jag har haft det här problemet nåt år nu, men har aldrig fått reda på vad det är för något. Det är iallafall så att när jag böjer höger knät så mycket som det går, sedan ska jag sträcka ut det igen, då hoppar det till. Från början var det som en liten "smäll". Men efter några månader blev det mer som ett "klock". Vad är det för fel jag har? Jag kanske ska tillägga att jag har samma problem med höger axel och höger käkben.. Vad ska jag göra åt problemet? Och finns det några övningar att göra hemma för att bättra knät?

Senast ändrad:
Ledproblem i knät
Hade nått liknade när jag växte mycket, såg att du var femton, jag antar att du växer fortfarande. Jag fick gå till ortopeden och kolla upp det. På mig hittade de inte något fel och det växte bort. Kolla hos skolsyster vad hon tycker...

Ledproblem i knät
HeLium sa:
Hade nått liknade när jag växte mycket, såg att du var femton, jag antar att du växer fortfarande. Jag fick gå till ortopeden och kolla upp det. På mig hittade de inte något fel och det växte bort. Kolla hos skolsyster vad hon tycker...
Okejokej, tack för svaret. Jag växer inte så mycket just nu, men för ett år sedan sköt jag iväg rätt bra. Så det kanske är det problemet. Är dessutom väldigt lång, 187..

Ledproblem i knät
hände så för mig när ja va mindre, hände faktiskt i helgen... fett irriterande när det händer... blire så att de låser sig å senn om man försöker röra så går de typ inte? man måste med mod typ trycka till som fan för att de ska försvinna, gör ont som fan

Ledproblem i knät
boonca sa:
Låter som om det skulle kunna vara meniskerna, har du slagit dig i knet någon gång?
Slagit och slagit. Jag gjorde en handvolt på marken förut, och då landade jag med benen så böjde som det bara går. När jag sedan reste mig upp så hoppade det till och gjorde ont. Sen dess har knäet jävlats;(
Nej, det fastnar inte helt, det bli liksom som en upphakning, nästan som att det är överrörligt=/

Ledproblem i knät
Jag tycker också det låter som ett meniskproblem. Meniskerna är, om jag fattat det helt rätt, som glidplattor inuti knät. Våld på dem kan göra att de går sönder och ställer till problem liknande det du beskriver. Jag hade liknande problem och efter mer våld på knät (ett fall) kunde jag inte räta ut knät längre. En operation tog bort en del av menisken och efter det fungerar det bra igen.

Gå till en läkare för närmare undersökning.

Ledproblem i knät
kör lite övningar för att stärka upp musklerna runt knäna tex: sätt fast ena foten i cabelcrossen och sparka sidledes förbi den andra foten om du hajjar hur jag menar. övningar på balansbräda kan väll också vara bra.

Ledproblem i knät
för mej knäpper det i axlarna, och "skvalpar" när jag vrider vänstra armen ett varv, men det är nog från nyckelbent förra vintern, men obehagligt låter det.

Ledproblem i knät
Bra kan vara att kontakta en sjukgumnast föör en enkel koll. Annars så bör du kontakta din familjeläkare så du sedan kan få remiss till o´rtopeden och ev göra röntgen.
Annars kan du köpa Voltaren på apoteket om det gör ont om du är ute och reser.
Kör själv med knäskydd och piller då min menisk saknas, lider av atros samt trasiga ledband: ) PS: glöm inte att värma upp =0)

Ledproblem i knät
zup, ja har så, läkaren sa att höger knät va svagare...köp en balans platta och stå på det benet som gör ont, så du stärker det, det hjälpte för mig.

EXOTIC

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp