Legend Pro rider telemark- någon som har?

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
K

koppen89

Guest
Undrar lite om att montera upp ett par Legend Pro rider som telemark.

Är det någon som har ett par sånna dom kör telemark med?

Nu vet ju jag självklart att det inte är en skida man köper för att köra i pisten, men det är ju inte puder jämt.

Hur funkar dom i pisten?

Jag är 175 lång, och tänkte ta 176 modellen, och ett par r8or som bindning.

Vore detta en dålig setup?
Tacksam för svar!

Vill gärna höra lite pros och cons om pro ridern

Varför väljer du pro ridern? Känns som att den vill vara bra på mycket men inte når ändå fram. I uppkört och pist tror jag att den skulle funka fint dock, helt utan att ha åkt på den så mig borde du inte lyssna på. Men om man enbart kollar på måtten så känns det inte som att dom ska skapa några problem i pisten.

Själv använder jag ett par seth som pist/park/lek skida och dom har ju ungefär samma mått som pro ridern dock kortare skärning (22m) och bra mycket mjukare.

Du kan säkert gå på en lite längre modell också, är lika lång som dig och införskaffade mig nya puder/alldags skidor nu och det blev ett par EHP 186. Får se om det är kattens pyjamas.

Senast ändrad:
vart är det du ska åka med dom och hur mkt väger du?

Har en kompis som har kört på Line mothership i 185 på telemark med R8or och verkligen älskat dom! Stabila och går bra i pisten riktigt bra flyt oxå i dom. De är ju 11mm bredare än Legend Pro i midjan men har rocker och directional twintip så den känns mkt smidigare än vad måtten säger. Nackdelen är att de är ganska så tunga....men å andra sidan så har du ju funderat på LP som inte heller är ngn lätt skida.

Nja, inte bestämmt mig för den än, hörde en hel del bra om den bara.

Väger ca 70kg, 175 lång.
Har åkt och tävlat sen jag var 3 år, 20 nu, så jag kör jävligt aggresivt, dock inte lika hårt på telemark.

Annars funderar jag skarpt på ett par obsethed an nästa års model (lite bredare än årets) som telemarkare.
Tror den ska vara lite bättre på allt utanför pisten än LP'n, men lite sämre i pisten.

Köra ska jag göra antingen i Norge på en riktig puderhåla, annars schweiz.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp