Lek skidor..

Skiersdown

Ny medlem
Lek skidor..
Hej, funderar på att köpa ett par lekskidor för att kunna ha och använda här hemma i stockholm... Har redan ett par look p 12 monterade på ett par andra skidor och undrar om det skulle vara möjligt att använda samma bindning på lekskidorna, dvs flytta bindningen mellan skidorna.

Om man nu skulle beställa ett par från sport-conrad kan man då få hållen borrade för att sedan bara sätta dit bindningarna själv??

Kom gärna med förslag på hur jag ska göra!

OBS: min budget är mycket begränsad!

Lek skidor..
Att använda en bindning till två par skidor är iget att rekommendera hålen i skidorna blir utnötta och efter någon gång så kommer de inte att sitta kvar. Jag flyttade fram bingningen 5,5 cm på ett par av mina skidor och använde 2 av de 4 hålen till nästa bindningasplacering ch det var en jävla skillnad på de gamla och de nya hålen, det känndes som att man kunde dra hur mycket som helst. sport-conrad ger ju nästan bort bindningarna i paktet med skidor och bindningar så det är defenitivt värt några hundralappar att ha bindningar på båga skidorna. om det blir för dyrt kan du ju köpa ett par beggade skidor, om du bara ska ha dem som lekskidor så gör det väl inget om de är lite risiga?

Tillbaka
Topp