Jag bodde där förra vintern. Liftsystemet är inte alls osammanhängande utan väldigt logiskt, bara man lärt sig det (vilket tar en dag, max) går det att ta sig från början på det ena berget till slutet på berget mittemot utan en enda transportsträcka.
Det enda som egentligen skulle kunnas benämnas tråkig transportsträcka är gröna pisten ner till byn, och den måste man inte ta (och bör inte heller ta då risken att bli påkörd av diverse randoms som tror de har stenkoll på sina åkdon är överhängande).
Parken är väldigt bra, grymt att man kan börja åka park så fort systemet öppnar tack vare sommarparken! Dock var de lite dåliga på att shapea pipen förra året, men the boss har slutat och jag tror definitivt att det blir mycket bättre i år, nytt tänkande och peppat folk som håller i det istället för en gammal tjurig gubbe.
När det gäller säsongsboende rekommenderar jag att kontakta turistbyrån och höra dig för om boende i Le Village, standarden är ungefär den samma i hela byn, men bor du i Le Village kan du få en mindre tvåa för samma pris som en pytteliten etta inne i "centrum". Har du bil skulle jag höra mig för om boende i Bons, fem kilometer till byn, men då får du bra boende boende i en jättemysig by till ett bra pris.
Men som sagt, kontakta turistbyrån, dom har koll. Lycka till!