les 2 alpes

les 2 alpes
Hej Malin.

Har inte koll på säsongsboende i Les 2... men jag var där en vecka för några år sedan och tyvärr tycker jag att det är det sämsta stället jag varit på. (Övriga Chamonix, Val D, Val T, Alagna mm). Uppfattade Les 2 alpes som ganska osammanhängande system med mycket transportsträckor.

Jag har säsongat i Cham och Alagna.

Nu kanske du ska dit ändå och då önskar jag dig lycka till.

Mvh
Anders J

les 2 alpes
tja! Sorry för off topic!

Har inte koll på les 2 alps men jag tycker att "ganska osammanhängande system" är ett positivt omdöme... Då det antagligen finns mycket fina repor som man har tillgång från ett håll iaf, alltså från topp eller botten av åken! vilket ger mindre hajk mer åk! vilket är BRA!

Har även hört att parken ska vara något att ha i allas julgranar!

peace!

les 2 alpes
ehhhh, jo! jag har ju sjælv vart i 2 alpes........så ær væl dærfør ja vill dra dit. åh, yep dom har ju en grym park:)

om du har varit i 2 alpes så vet du kanske att det finns galet bra offpist åkning på andra sidan berget.....LA GRAVE!!!!!

les 2 alpes
Jag bodde där förra vintern. Liftsystemet är inte alls osammanhängande utan väldigt logiskt, bara man lärt sig det (vilket tar en dag, max) går det att ta sig från början på det ena berget till slutet på berget mittemot utan en enda transportsträcka.
Det enda som egentligen skulle kunnas benämnas tråkig transportsträcka är gröna pisten ner till byn, och den måste man inte ta (och bör inte heller ta då risken att bli påkörd av diverse randoms som tror de har stenkoll på sina åkdon är överhängande).
Parken är väldigt bra, grymt att man kan börja åka park så fort systemet öppnar tack vare sommarparken! Dock var de lite dåliga på att shapea pipen förra året, men the boss har slutat och jag tror definitivt att det blir mycket bättre i år, nytt tänkande och peppat folk som håller i det istället för en gammal tjurig gubbe.

När det gäller säsongsboende rekommenderar jag att kontakta turistbyrån och höra dig för om boende i Le Village, standarden är ungefär den samma i hela byn, men bor du i Le Village kan du få en mindre tvåa för samma pris som en pytteliten etta inne i "centrum". Har du bil skulle jag höra mig för om boende i Bons, fem kilometer till byn, men då får du bra boende boende i en jättemysig by till ett bra pris.
Men som sagt, kontakta turistbyrån, dom har koll. Lycka till!

les 2 alpes
Håller med ovanstående talare och rekommenderar Le Village. Har tyvärr ingen erfarenhet själv, men har hört gott om det via vänner.

les 2 alpes
jag var aldrig nere från berget när jag var i 2alps men min gissning är att det är lättare på andra sidan (i La Grave). fick för mig att 2alps mest är hotell och LG är ju en by nästan utan hotell...

Tillbaka
Topp