Lib Tech Skate Banana?

TARDy

Ny medlem
Lib Tech Skate Banana?
Hej!

Nu äre dax för mej att köpa nya bräda och bindningar!
Jag har åkt bräda i 3-4 år och åker ganska mycket och trivs bäst i parken, men kör även lite i pisten.
Det lutar åt en Lib Tech skate banana 156 wide, osäker vilka bindningar dock..

185cm
68kg
44-45 strl

Kom gärana med förslag på BINDNINGAR eller recension om skate banana eller förslag på anna wide-bräda :)

MvH / TARDy!

Lib Tech Skate Banana?
Var god dröj, sekten för Union och Flux bindningar behandlar snart din fråga. :P

Senast ändrad:
Lib Tech Skate Banana?
Från Union kan ja rekommendera Union Contact/Contact Pro om du vill ha ganska mjukt eller Union Force om du vill ha det styvare. Så för någon representant från Flux-sekten lägga fram nått därifrån.

Lib Tech Skate Banana?
Hej, jag är en representant för fluxendomen här på forumet och skulle vilja rekommendera Flux TT30, suverän bindning som funkar precis överallt med smarta funktioner som att du inte behöver skruvmejsel för att justera nånting(föruom att dra åt plattan), mm.

Om du gillar mjuka bindningar och Tweaks så kör på Flux RK30.

Lib Tech Skate Banana?
Jag är i stort sätt 100% säker på att det blir skate banana, men forf lite oviss med bindning..
okej, har svårt att bestämma mej, inte allt för insatt i biningar :P
Jag fick också flux SF45 som förslag, hur kan den jämföras dom andra 2?
Och har du någe bra tips på hemsida där de kan köpas? :)

Lib Tech Skate Banana?
sunkas85 sa:
Lånar tråden lite.

Vad anser ni om ett par Burton Custom (L) bindningar till en Skate Banana (Wide)?

Mvh Jonas
Folk kommer svara att det inte är några problem mee L på en wide men även säga att du inte ska köpa burton bindningar utan flux eller union ;)

Lib Tech Skate Banana?
Custom har "sunkig" toestrap utan hal vilket betyder större risk att den slajdar runt, om du kan chippa ut mer cash ga hellre pa Mission eller Cartel.

edit: haha linder:s svar är slutet pa denna trad.

Senast ändrad:
Lib Tech Skate Banana?
Ok, glömde säga att jag går lite på budget. Tänkte lägga 5500kr för bräda+bindningar och har redan köpt bananan för 4000kr, så vill inte gå mkt över 1500kr för bindningar. Custom har jag hittat för 1400kr på boardstore (med 15% rabatt) så därför jag funderade på dem.

Så tips på bindningar kring 1500-2000kr önskas. Som finns att köpa (i nätbutik) i Sverige helst.

Lib Tech Skate Banana?
Bent metal är tyfft. Sen kommer ju Switchback bindings snart(kolla facebook).

Sunkas: Kolla in Union DLX, verkar riktigt prisvärd. Blue-tomato har dem för ungefär 1200kr.

Lib Tech Skate Banana?
Tack så mycket Thomsson! :D

1175kr med frakt var över förväntan. Antar att du föredragit med över Custom då? Verkar ha fått helt ok omdömen.

Ingen som har mer tips i samma prisklass?

/ Jonas

Lib Tech Skate Banana?
Mm, kommer lugnt hamna såna på min bataleon sen :)

Sunkas: Japp, DLX kommer blir super. Joe Sexton kör sådana om det spelar nån roll.

Tillbaka
Topp