Libtech / bataleon - parkbräda

villeohl

Ny medlem
Tjenare jag ska skaffa mig en ny parkbräda, och har fastnat för två stycken brädor för ungefär samma pengar.
Libtech youth in asia
och
Bataleon Evil twin

Och här står det still, båda brädorna verkar vara väldigt lika. Bataleon har tripple base medan libtech har "hang up eliminator - roll bottom contours" vilket verkar vara precis samma grej.
Libtech har iof tjockare stålkanter och belag vilket är ett plus.

Vad jag undrar är vad skilljer dessa brädor imellan? är dom ungefär lika mjuka? Jag vet att evil twin är mjukare i nos/tail än i mitten, är det samma sak med youth in asia?
Någon som kanske har testat båda brädorna? och kanske kan skriva lite om hur dom skilljer sig.

Det är lite beslutångest här :) Så vad tycker ni, vilken av dessa två ska jag välja?

Tack för svaret, den låter helt klart super.
Men vore kul att höra något om youth in asia också, känns ju som libtech är det företag som ligger mest i framkant. Någon som har någon erfarenhet av yia?

det är klart att lib tech ligger i framkant eftersom dom redan är ett stort märke, o framförallt i amerika för att dom kommer därifrån, bataleon är ganska ny o liten o från europa... isåfall borde du köpa en burton, dom ligger nog mest i framkant...
vet inget heller om Lib tech brädan, kör själv på en evil twin o har aldrig haft roligare på en bräda, men den är mjukare i mitten o styvare i nos/tail för mer pop. lib tech brädan låter som nästa års burton FIX som också har en sån där "hang up eliminator" där nos o tail är runda på undersidan... verkar som alla kopierar bataleon, eller försöka komma runt deras patent.

Tillbaka
Topp