Så svår fråga detta.
Jag har varit i över 40 klassiska puderorter runtom i hela alperna de senaste 8 åren.
Mina favoriter som många skriver ovan, som jag inte kan bestämma mig vem som har bäst liftburen offpist är:
Engelberg, Andermatt, St. Anton, Fieberbrunn/Saalbach, Monterrossa (gressoney, alagna och Champoluc) och Lauchernalp.
Obertauern, Zillertal arena, Pitzal, Disentis (ganska litet, max 2 dagars åkning) , La Cluzas (Candide Thovex hemort), Cormayeur (bara om toppliften till höger är öppen) är också riktigt trevliga orter men kommer kanske inte med på topplistan.
Om jag skulle väja en ort för en pudervecka så går nog valet till St. Anton, mest varierad åkning och enormt område, konkurrensen är väldigt hård där och hetsen enorm men systemet är ännu mer enormt så det funkar ändå.
Eller Engelberg, längre och större åk, mindre konkurrens, men där suger pisterna om det inte finns någon puder.
Annars Lauchernalp är ett hett tips, helt okänd ort i Schweiz som jag fick tipset från Sean Petits instagram, var där förra året. Liknar Engelberg men inge folk alls, såg kanske max 8st till offpiståkare under de 4 dagar vi var där. Lite mindre berg än Engelberg till bredden då det bara finns 3 liftar till toppen, men fallhöjden är som Engelberg och högre än de flesta orter!
Valet beror på vad man vill ha ut av resan.