Liftar i Les Arcs

Liftar i Les Arcs
Jag läste recensioner om Les Arcs här på freeride och såg att någon 2012 skrivit detta:

"Liftarna gick på halvfart vid låg beläggning, trist. "

Är detta något som fler har erfarenhet av? Stämmer detta? Om ja, är detta vanligt i vissa orter?

Tack!

Liftar i Les Arcs
Låter skumt. Jag har varit över i La Plagne (andra halvan av samma system) ett gäng gånger under relativ lågsäsong och det var inget de sysslade med där i vart fall.. och det är ju samma liftbolag.

Dock vet jag med säkerhet att gondolliftar ibland brukar gå med färre gondoler ute på linan (alltså längre tid mellan äggen) när det inte är så mycket folk i systemen. (Men full hastighet på liften, så själva åktiden upp påverkas inte.) Vet inte hur det är i andra länder, men det har jag stött på på typ alla orter jag besökt i Frankrike. Och på samma sätt tenderar kabinbanor att vänta tills de är åtminstone halvfulla innan de går om det inte är kö. Det kanske var det recensenten avsåg..?

Liftar i Les Arcs
Jag läste recensioner om Les Arcs här på freeride och såg att någon 2012 skrivit detta:

"Liftarna gick på halvfart vid låg beläggning, trist. "

Är detta något som fler har erfarenhet av? Stämmer detta? Om ja, är detta vanligt i vissa orter?

Tack!
Du kan vara lugn, har byggts nya liftar sedan 2012. Inspekterat förra säsongen. Visste finns de några gamla kvar på ställen med låg belastning och kabinen till toppen är lite seg. Inget som skulle påverka mitt val av destination.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp