Liftköer under loven?

henuhl

Medlem
Liftköer under loven?
Vart ska man ta vägen om man inte vill ha helt hopplösa liftköer, antingen v 8 eller v 13? Åretrakten är det nordligaste som är tänkbart tyvärr.
Tackar för tips!

Liftköer under loven?
Beror på hur bra åkning du vill ha också förstås. Men en bra ort med lite folk är Bydalen - snösäkert vanligtvis också.
Björnrike, Tänndalen och Ramundberget är bra också utan alltför mycket folk (kanske med lite mer trängsel på sistnämnda).

Liftköer under loven?
Om du vill ha lite liftköer så går Ramundberget bort. Funäsdalsberget har väldigt lite köer och enligt mig väldigt underskattat, Tänndalen är också riktigt bra.

Har mindre koll på Björnrike men eftersom att det på senare år blivit en väldigt populär ort så skulle jag tro att liftköerna där kan bli långa.

Liftköer under loven?
Varför inte Oppdal i Norge. Bra anläggning med många möjligheter och sällan liftköer inom ungefär samma avstånd som Funäsdalen om du kommer söder ifrån.

Liftköer under loven?
caketheday sa:
Om du vill ha lite liftköer så går Ramundberget bort. Funäsdalsberget har väldigt lite köer och enligt mig väldigt underskattat, Tänndalen är också riktigt bra.

Har mindre koll på Björnrike men eftersom att det på senare år blivit en väldigt populär ort så skulle jag tro att liftköerna där kan bli långa.
Jag har varit på alla dessa ställen v8 sista fem åren. Inga problem med köer på något av ställena. På påsklovet (veckan innan Stockholmarnas) förra året var det en del köer i Ramundberget men som mest kanske 10 minuter. Jämför man med Sälen och Åre är det folktomt. Om folktomt är prio ett ska du välja Bydalen, Funäsdalsberget och Tänndalen.

Funäsdalsberget är bra om man gillar carving men sämre om man vill hitta offpist.

Liftköer under loven?
Björnrike är bra, inte farligt med kö, grym piståkning, och fin offpist. Finns bra skogsåkning och runt februari är det gott om snö!

Tillbaka
Topp