Liknande sport conrad butik

ShredTed

Ny medlem
Har 19% av från conrad när man köper in till Schweiz. Nu finns inte skidorna jag vill ha där (nordica girish). Någon som vet en liknande typ tysk eller annan europeisk sida med fint utbud man kan beställa från. Eller sitter på tips om Girish till fina priser?

Hur skulle man kunna åka på tull på en vara som handlas inom EU? Det enda är att butiken kan bli skyldiga att ta ut svensk moms, istället för sin egen inhemska, ifall de säljer varor till privatpersoner för mer än 320.000 (är inte hundra på beloppet såhär på rak arm men är i den storleken)

En kort recension om http://www.antrieb.com/. Beställde ett par Rossognol S7 med Marker the Duke, stighudar och grundvallning för 895euro inklusive frakt. Jag beställde 7 januari - 9 januari fick jag e-post där de frågade om hur jag ville ha de monterade - skidorna skickades från dem 13 januari och frakten tog fyra dagar (till Moskva där jag bor för tillfället). De använder sig av DPD vid frakt och man får ett trackingnummer för att följa försändelsen. DPD har samarbete med svenska posten.

Är mycket nöjd med kontakten med antrieb; har e-postat dem ngr gånger och fått svar senast dagen efter och även inför montering fick man ett långt frågeformulär för att vara säker på hur de ska monteras (pjäxstorlek, avstånd från hälen/tån till "a"-linje, åkstil, osv). Och då de finns i Tyskland (som med alla EU länder) så tillkommer ingen moms, tull ellar andra införselavgifter...

Och för dig som bor i Schweiz (eller ngt annat land utanför EU) är det inga problem att få bort tyska momsen - Antrieb hade två val; antingen genom att skicka tillbaka tullhandlingar eller få via Global Refund.

Pillard sa:
Hur skulle man kunna åka på tull på en vara som handlas inom EU? Det enda är att butiken kan bli skyldiga att ta ut svensk moms, istället för sin egen inhemska, ifall de säljer varor till privatpersoner för mer än 320.000 (är inte hundra på beloppet såhär på rak arm men är i den storleken)
För att Schweiz inte är med i EU så då åker du på tull om du har otur....

Eder Richard

Jo det känner jag mycket väl till. Problemet är bara att telemark-pyrenees ligger (enligt deras hemsida)i Frankrike. Och det var i samband med inlägget om den butiken som det pratades om tull. Därför jag undrade.

Sen kan väl tilläggas att man ska ha ganska mycket otur för att åka på tull även om varor kommer från utanför EU. Vet att jag sett siffrorna på hur stor andel som kontrolleras men kan inte minnas dem exakt nu. Dock oftast värt risken.

I Schweiz så är den procent ganska hög skulle jag tro. Har åkt på tull alla gånger jag har beställt saker från ett land i EU.

Och tråden handlar ju om att beställa till Schweiz så.

Eder Richard

Att bestalla till Schweiz ar valdigt billigt: 7.6%moms och chf30 admin avgift...ifall man har otur. Sjukt bra.

Tillbaka
Topp