Limma bindningar som SportConrad monterat?

jacobceder

Medlem
Hej. Tråden har varit uppe förr ser jag. Men inläggen som finns är gamla så jag undrar om det är någon som haft problem med monteringen från dem under de senaste två åren? Om man ska skruva av bindningen och själv fylla på med lite lim, vilket lim ska man då använda? Funkar det med vanligt Karlssons klister, trälim eller måste man ha epoxi?

köpte mina skidor hos dem förra säsongen och tog av bindningarna för att skidan gick sönder av parkåkning. De använde lim vad jag såg.

Limmet är inte till för att limma skruven utan att täta, det går bra att använda Trälim för utomhusbruk.

Edit: Om du vill flytta bindningen från skidan till en annan så är det bra att använda trälim istället för epoxi. Använder du epoxi kommer det vara ett helvete att få loss den efter det.

Senast ändrad:
Limmet är vid vanlig montering till för att täta. SC har varit lite sketchy med detta, ibland limmat, ibland inte. Vet ej vad som gäller i nuläget då jag beställt utan montering.

Epopylimmade skruvar går att dra ut om du tar en skruvmejsel och värmer denna med mejseln i skruven. Använd värmepistol. Dra samtidigt med mejseln så märker du när det släpper.

Tillbaka
Topp