Lincoln strul....

Jollen

Ny medlem
Lincoln strul....
Har haft en bra och utvecklande säsong, men har lite problem med licoln loop.. kommer runt och så, men av ngn märklig anledning vill jag ofrivilligt vända mig 180 grader precis innan jag landar..
Kan någon hjälpa mig?

Lincoln strul....
absolut ingenting... lärde mig rodeo5 innan jag vågade försöka på lincoln...är oerhört nöjd med att bara våga försöka, men vill gärna få den att sitta..
Vad gör jag för fel?
Tror inte att jag lutar mig för mycket bakåt då jag startar rotationen eftersom rotationen i sidled är till en början som den ska. Det är när jag ska landa som kroppen och viljan drar åt olika håll....

Lincoln strul....
åt vilket håll drar du den? jag drar den åt vänster å då går det
bra men när ja drar den åt höger så blir det en rodeo 5. vet ikke
vad det beror på. prova å dra den åt andra hållet, det kanske
funkar.

Lincoln strul....
drar åt vänster, som vanligt, men ska testa högersnurr....
tack för tipset.. blir väl tyvärr inte förrän nästa säsong..

Lincoln strul....
Det kanske är att du slänger dej lite skruvat i kicken? Menar att försök bara att luta dej lite bakåt i kicken sen när du trycker i från så slänger du dej åt sidan

Lincoln strul....
Jag har problem att, Jag kunde lincon innan backflip, snackar Studsamtatta här nu:P
Nu när jag har lärt mej backflip så kan jag inte lincon, går för mkt bakåt så jag gör typ en vriden backflip bara . sten osoft :P

Lincoln strul....
träna på studsmatta.. när du ska göra sidovolten(lincolnloop) försök hålla blicken på ett ställe rakt framför dig och håll blicken där genom hela loopen, då slipper du 180(rodeo) så ska du nog kunna fixa lincoln i backen också!

Lincoln strul....
tackar å det allra ödmjukaste för alla svar...
Ska till badhuset och nöta nu...
föresten, någon som vet om Skara Sommarland har några bra studsmattor?

Tillbaka
Topp