Line Afterbang vs Line Mastermind

kevinMEkepil

Ny medlem
Ja, som tråden lyder, vilken är bäst?
Har hört att Afterbangen är för lite mer avancerad åkning men då förstår jag ej varför t.ex. folk i "Line traveling circus"
Kör med mastermind.

Skriv vad ni tycker.

line mastermind är sjukt mycket lättare det är nog en ganska stor anledning att folk vill köra med dom ibland men sen så är ju smaken som baken alla gillar olika sorters skidor

I traverling circus åks det på både line afterbang och mastermind.

Men det är ju alltid så som Bertil säger, smaken är som baken och det är ju inte skidan som gör åkaren...

Svarre sa:
I traverling circus åks det på både line afterbang och mastermind.

Men det är ju alltid så som Bertil säger, smaken är som baken och det är ju inte skidan som gör åkaren...
Jo jag vet men jag förstår inte varför de skulle köra på en sämre skida.

Bertilsson101 sa:
line mastermind är sjukt mycket lättare det är nog en ganska stor anledning att folk vill köra med dom ibland men sen så är ju smaken som baken alla gillar olika sorters skidor
En kompis till mig sa att Afterbangen väger 350 gram mer.
Så om man har Mastermind med Griffon bindningar och Afterbang med Squire bindningar så blir det ju inte så stor skillnad =)

Bertilsson101 sa:
jag hade för mig att det va typ 800 grams skillnad men då hade jag väll fel då :/
Vad jag har hört så väger Afterbang 350g mer per skida, alltså 700g mer med båda.

EDIT: Såg nu att du hittade det! :)

Senast ändrad:
jibber97 sa:
Har hört att Afterbangen är för lite mer avancerad åkning men då förstår jag ej varför t.ex. folk i "Line traveling circus"
Kör med mastermind.
Skriv vad ni tycker.
När du skriver bäst, vad menar du egentligen då?

Jag räknar kallt med att du redan finkammat Lines hemsida på information, eller!?

Senast ändrad:
Lima-ko sa:
jibber97 sa:
Kör med mastermind.
Skriv vad ni tycker.
När du skriver bäst, vad menar du egentligen då?

Jag räknar kallt med att du redan finkammat Lines hemsida på information, eller!?
Bäst i park.
haha, nej det har jag faktiskt inte gjort men tack för tipset ska nog göra det nu ;)

Det är ju allt som oftast det bästa stället att söka information, istället för att lyssna på en polare som fått något berättat av sin brorsas tjejs lillebrors pappas låtsasbrorsa =).
Afterbang=Park
Mastermind=Allround freestyle

Lima-ko sa:
Det är ju allt som oftast det bästa stället att söka information, istället för att lyssna på en polare som fått något berättat av sin brorsas tjejs lillebrors pappas låtsasbrorsa =).
Afterbang=Park
+1

Lima-ko sa:
Afterbang=Park
Aha, okej. Vad menas med Allround freestyle? =)

ZackariasL sa:
Bara för att man är proffs behöver man ju inte åka på den bästa skidan?
Ne det är sant men det känns ganska ologiskt att man åker på en sämre skida om man kan få en bättre.

Om du fick välja mellan att få en dålig skida eller en bra skida, vilken skulle du valt då?
Nu säger jag inte att Mastermind eller dåliga, absolut inte, skidorna är ju bra på olika sätt =)

jibber97 sa:
ZackariasL sa:
Bara för att man är proffs behöver man ju inte åka på den bästa skidan?
Ne det är sant men det känns ganska ologiskt att man åker på en sämre skida om man kan få en bättre.

Om du fick välja mellan att få en dålig skida eller en bra skida, vilken skulle du valt då?
Nu säger jag inte att Mastermind eller dåliga, absolut inte, skidorna är ju bra på olika sätt =)
Skulle helt klart valt afterbang då mastermind inte finns i tillräcklig längd för mig.

jibber97 sa:
Kör med mastermind.

Skriv vad ni tycker.
Deras jobb som sponsrade åkare är att göra reklam åt line... Testa deras produkter och säga deras åsikter, så därför provar dom masterminden, sen är det betydligt enklare att snurra av och på rails med en lättare/mjukare skida medans afterbangen är lite styvare och tyngre så passar sig bättre för större saker i parken även om jag nu anser den som väldigt lekfull ändå.

Sen använder traveling circus afterbangsen sjukt mycket, inte så ofta man ser masterminds :P

Tillbaka
Topp