LINE Anthem, sprucken stålkant i tail

ekdahl

Ny medlem
min förbannade stålkant gick av på mitten igår och slet även med lite av belaget.
Har för mig att det har varit ett återkommande problem på anthem, Någon som har någon info om det hela?

Jävligt drygt såhär sent in på säsongen, känns inte direkt kul att köpa nya skidor så det lär väl bli att klippa av dom delarna som är lösa.

några andra tips?

Använd skidorna till o raila och köp ett par nya för hopp.
Skidor pajjar när man använder dem, så det är inget att hänga läpp för.
Bara ta fram plånboken och köpa nytt.

Fick hem mina disorderlys 09/10:or på en torsdag, bröt ena skidan på söndagen efter :)
Bara punga upp mer cash o köpa nytt!

Ser inte riktigt problemet, jag saknar stålkanter lite här och där på mina fujative men jag märker knappt nån skillnad förutom att greppet på is suger.

hehe hänger inte läpp direkt, dom är hårt körda det vet jag mycket väl då jag kört med dom i snart 2 säsonger.

Ville bara ha lite tankar om det hela och om det är ett problem med anthem, är säker på att jag har hört talas om det innan.

ska försöka fixa detta, ser nästan ut som om att jag kört in i någon men är verkligen helt säker över att jag inte har det.

för vallade skidorna före jag drog till backen och då sågs inget. men ser lite rost under kanten så det kanske har legat där och nött ett tag. Körde rätt hårda hopp med dom så antagligen har det lossnat då.

Jag har också Anthems (07/08) och mina tailar har också släppt men dock inte så mycket som på länkarna. Det jag gjorde var att klippa av stålkanten så långt den lossnat och limma ihop belaget och det har funkat bra efter det. Verkar som Line har haft det där problemet ett tag, blev likadant på min kompis Invaders (06/07), mina Anthems(07/08), och det verkar finnas kvar på Afterbangen vilket känns lite tråkigt.

Kan nog bli lite trixigt om du ska försöka reklamera dom efter 2 säsonger då dom lär skylla på slitage orsakat av dig MEN det är alltid värt ett försök!

Salkley sa:
Jag har också Anthems (07/08) och mina tailar har också släppt men dock inte så mycket som på länkarna. Det jag gjorde var att klippa av stålkanten så långt den lossnat och limma ihop belaget och det har funkat bra efter det. Verkar som Line har haft det där problemet ett tag, blev likadant på min kompis Invaders (06/07), mina Anthems(07/08), och det verkar finnas kvar på Afterbangen vilket känns lite tråkigt.

Kan nog bli lite trixigt om du ska försöka reklamera dom efter 2 säsonger då dom lär skylla på slitage orsakat av dig MEN det är alltid värt ett försök!
vad körde du på för lim?

peege sa:
lämna skidorna dit du köpte dom och be dom reklamera åt dig!
det innebär att jag måste frakta dom från oslo till alpingaraget i stockholm vilket jag inte riktigt känner för.

då lappar jag nog ihop dom så gått det går då jag endå tänkt att köpa nya tills nästa säsong.

Kan man inte borra hål genom tailen och dra skruv, mutter och plattor? Eller 3 nitar? Plus lim!

ekdahl sa:
vad körde du på för lim?
Jag lämnade in dom på en skidverkstad så det var väl nått skidverkstadslim :P Men dom hade lite problem med att få det att sitta ihop så det tog nån dag innan jag fick tillbaka skidorna. Det är bra om limningen blir riktigt gjord, mina tailar släppte vid olika tillfällen och första tailen (ovan) gick allt bra då limmet fick stå och verkligen torka. Andra tailen lämnades in på en eftermiddag och hämtades upp morronen efter och den har börjat släppa lite igen.

Salkley sa:
ekdahl sa:
vad körde du på för lim?
Jag lämnade in dom på en skidverkstad så det var väl nått skidverkstadslim :P Men dom hade lite problem med att få det att sitta ihop så det tog nån dag innan jag fick tillbaka skidorna. Det är bra om limningen blir riktigt gjord, mina tailar släppte vid olika tillfällen och första tailen (ovan) gick allt bra då limmet fick stå och verkligen torka. Andra tailen lämnades in på en eftermiddag och hämtades upp morronen efter och den har börjat släppa lite igen.
precis, man behöver ju några tvingar och låta det stå under tryck i minst 1 dygn.
fans förbannade skidor som ska jävlas precis när det börjat bli kul att åka igen

HAHA alltså 2 säsonger, klart dom spruckit ite då, tycker du ska vara glad över den lilla skadan som skett bara, efter 2 säsonger ska inte skidor se bra ut längre om man railat med dom.

Åk in med dom där du köpte dom! du ska nog se att någoit sånt dära ska kunna reklameras! en polare till mig gjorde ung samma sak med ett par afterbang. Butiken han hade köpt dom i tog ett kort å skickade till sin återförsäljare å redan samma kväll kunna han åka in å hämta ett par lika dana fast sprillans nya ;)

porky sa:
HAHA alltså 2 säsonger, klart dom spruckit ite då, tycker du ska vara glad över den lilla skadan som skett bara, efter 2 säsonger ska inte skidor se bra ut längre om man railat med dom.
har jag sagt något annat?

porky sa:
edit: segt internet. spam

Senast ändrad:
hade inte tid att lämna in dom så gick lös med alla verktyg jag hade till godo,
Skar bort belaget med rakblad och bröt av kanten.
Avslutade det hela med att slå ner resterande stump av kanten med skateboarden.

Tillbaka
Topp