Line Blend eller Inluence

Blend är ju en parkinspirerad skida medan i105 är offpistskida med riktigt bra pistegenskaper.
Så det verkar som att du är mest ute efter en skida som går bra i pist och puder? Då hade jag hellre köpt i105 än Blend. Då flex, montering och shape är mer riktad mot det du söker. i105 har P-cut ist för G-cut vilket kort och gott innebär att du har mer skärning i nosen än tailen vilket gör att den har lättare att gå in i sväng och rakare tail vilket gör att den även vill gå stabilare i stökig snö.

Och P-cut gör faktiskt rätt stor skillnad jämfört med G-gut, jag körde 186 cm Prophet 115 ifjol (som har P-cut) och de var avsevärt mycket roligare och svängvilliga (framförallt på skär, trots att P115 har mindre sväng än Blend) än sist jag körde 183 cm Blend. Detta var visserligen 2009 innan de fick early rise men då den är väldigt subtil kan jag inte tänka mig att det gör någon avsevärd skillnad.

Min uppfattning är således också att du bör gå på Influence 105, eller om du vill ha ännu lite bättre (läs roligare) pistegenskaper Prophet 98.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp