OskarHolmblad sa:
Du har kört båda och kan ge en full recension eller?
Jag har kört båda, ja. Fullständig recension kan jag inte ge värd namnet.
Har ca 80 dagar på VCT 07/08 och 20 dagar på VCT 08/09 - den sistnämnda med lättare kärna, och jag inbillar mig att den är aningen styvare.
Jag satte bindningen 1,5cm bakom linjen vilket kan upplevas rätt långt bak för en skida som denna. Detta gör det dock att nosen inte sjunker lika lätt - förstås.
Är relativt styv men med mina 90kg så är dom väldigt lättåkta. Givetvis inget att jämföra i puder med lagg som hellbent eller ep pro, men är å andra sidan jävligt allround.
Steezen upplever jag på ungefär samma sätt, dock mer livlig och desto mjukare. Har dock bara en dag på dessa och kan väl egentligen inte säga så mycket om den.
Båda skidorna har rätt kraftiga spann, som nämnt. Mina 09or har kraftigare än 08orna, men detta kan ju skilja från par till par och inget nämnvärt. Lär köras slut snart dock.
Tycker båda kan räknas som en one quiver ski. Dock finns det givetvis roligare att åka på i park/pist, men skulle nästan hellre (om folk bara vill ha två par) lägga degen på ett par puderlagg med omvänt spann/rocker och ett lekfullare flex. Men detta är ju en fråga om tycke och smak samt var man ska åka.
puss och hej