Line

soffiiaa

Ny medlem
Line
Jag funderar på att köpa ett par lite bredare skidor för att åka lite mer utanför pisten.Jag är 1.65 o väger 65.Jag har åkt ganska mycket i pist så jag är väl medelduktig där.Men jag har åkt väldigt lite utanför men jag dras mer o mer däråt...Jag har sneglat lite åt line prophet 90 och line celebrity,men jag vet inte vart man kan köpa dom..Nån som vet?Eller nån som har nåt bra tips på nån annan lämplig skida för en som är lite färsk i offpisten?.

Line
I Sverige vet jag att Alpint i Sthlm har dom, tror dom kostar ca 6500 kr med bindning där.
Annars finns det mängder med butiker i USA, men som sagt så kan du då åka på tull och skatt.
Finns även Line i UK, något billigare än i Sverige och man slipper tull & skatt, försök hitta 06/07-modellen då den är likadan som årets förutom grafiken.
Kolla efter återförsäljare här: http://www.lineskis.co.uk/h/n/BUY/dealers/ALL/13/

För övrigt så kan jag rekommendera prophet 90 starkt.

T.ex. här 06/07-modellen för £285 = ~3700 kr. http://www.revolutionz.co.uk/product/Ski-Hardware/Skis/All-Mountain/LINE/PROPHET-90-07/-7780

Vet dock inte vilka som fraktar till Sverige eller inte och hur mkt det kostar men bara att kolla runt lite på sidorna eller slänga iväg ett mail.

Senast ändrad:
Line
Kolla in Amplid Milo, Dynastar Exclusive Pro Rider, Elan Free Spice, Movement Black Rose och Salomon Scarlet som är off-pist inriktade skidor för tjejer.

Har sett Line på Alpingaraget nån gång så kola med dom. Annars är det ju K2 som äger Line och då borde ju de som säljer K2 kunna hjälpa till...

Line
Finns det nån som har provat skickat efter line från usa,och från vart isåfall?.Tittade på garagets hemsida,men dom verkade inte ha prophet eller celebrity.Dom tar väl kanske hem.

Line
Har precis kopt ett par nya P90 172 som jag ska prova i helgen. Har tvekat mellan Dynastar Big Trouble och P90. Finner jag inte att P90 passar mig battre an BT under helgen tanker jag kopa ett par BT och salja P90 i Sverige. Kommer hem fran Usa om 2 veckor. Kan hora av mig om du ar interesserad och jag vill salja dem?

Line
Prophet serien än något av det bästa som kom ut i år. Konstigt nog så är 90an en galet bra pistskida.

Line
Har nu provat P90 och bestamt mig for att jag hellre satsar pa Big Trouble. P90 ar riktigt bra om du gillar att carva i pisten och sticka utanfor i pudret med jamna mallanrum. Supersvangar o minisnurrar. Dessutom ar det en skida som kandes riktigt kvick for sina 90 mm och den funkade fint i 30cm uppkort puder i skog som dagen erbjod.

Sjalv ar jag din storlek och har i ett antal ar av puder passion. Jag har en "riktig" fet skida som jag anvander do snon dumpar. Vad jag soker ar nagot att komplettera med da dagarna bjuder pa pist.

P90 ar en bra skida, men sjalv soker jag nagot mer "jibbig" skida att leka med. Big trouble som ar mjukare gor hopp o lek roligare. Den ar daremot inte en sarskilt bra puder skida...men dar har jag ju min andra skida.

Hojta om du ar interesserad av ett par 172 cm P90 (helt nya minus 3 h provakning). Ett par Look 12 sitter pa dem. Kommer hem med skidorna om 2 veckor...

Line
Tror du har lite dålig uppfattning där Camillschen. Line Propheth 90 är smalare än Big Trouble för det första. Och för det andra så är det "nästan" lika mjuka.

Skulle säga att du skall ha Prophet 100 som är bättre med de

Line
Tja, uppfattningen ar min, sa hur kan den vara dalig? ;-)

Jo, P90 ar minimalt smalare i midjan (2 mm), men kanslan (for det ar val anda den som spelar roll?) jag fick ar att dessa skidor ar ganska olika. BT ar lattare i vikt, kanns mycket mjukare att aka pa, aven om de kanns lika nar man star o flexar dem hemma. For hopp o lek kanns BT sa mycket mer uppmuntrande an p90 som kraver mer muskler. BT har val aven en mjukare tail an P90? P90 ar mer carvad (16m svangradie vs. 20m) Daremot far styvheten i P90 den att kannas super saker i hoga hastigheter. For mig (65kg tjej) ar P90 en mer serios pist skida an BT. Och BT dyker i djup puder. Men som sagt, soker inte en ultimat puderskida.

Line
Nu hade jag sån tur att jag har en kompis som är på andra sidan som ska fixa hem skidorna åt mig.Nu till nästa fråga,jag ska även köpa ett par åt min kille,fast det vet han inte om.Han är duktig i pist o ganska så duktig bredvid.Han åker mycket i svenska fjällen och älskar åka lössnö, han är 1,78 lång och väger ynka 65..Så frågan är Line pr 90 1,72 eller 1,79.Eller Line pr 100 1,72 eller 1,79?..Tacksam för hjälp.

Line
Tackar Hasse.Jag tänkte mest på 179 för han åker mycket skogs åkning i svenska fjällen,så jag tänkta att dem var smidigare,och karln väger ju som en fluglort,men du har nog kanske rätt..

Line
Ooops så sant så.. I Sverige skall han ha 179 max. Ber om ursäkt jag hade för bråttom att skriva där...

//H

Line
Lugnt..Det är ju en present så jag kan inte fråga honom heller.Men jag tror jag satsar på 179 känns som 172 blir lite för kort..Hoppas jag...Han är väl ingen mes eller...

Line
Nu börjar paniken komma,imorgon ska skidorna köpas.Jag kan inte bestämma mig vilka jag ska välja till karln min,prophet 90 eller 100.Han åker till alperna ett par gånger om år,men åker mycket i sverige.Kanske passar bättre med 90n då.Jag har hört att han pratat om båda...PANIK..nån som provat båda som kan rekomendera..Hasse kanske,du verkar provat o gillar Line?..

Tillbaka
Topp