Lite fetare...

pandex

Ny medlem
Lite fetare...
Jag är i behov av ett par nya skidor. Vill ha ett par som fungerar i pisten, i slask, i lössnö, fungerar att hoppa med.
Jag är 182 cm lång och väger strax under 70 kg. Som gammal tävlingsåkare så har jag en rätt så extrem åkstil, och lägger gärna på ordentligt tryck på skidorna. Vill ha ett par skidor som man måste jobba lite med, men som samtidigt går att slöcarva ner till ett big-jump.

Funderar på ett par som är 175-180 cm. Vill att sängradien ska ligga runt 20 meter (15-22 ungefär).

Kom med tips!

Är intresserad av pjäxor också. Har ett par Lange racingpjäxor i storlek jävligt tajt. De är dessutom lite väl hårda för att hoppa med. Har Head bra friåkningspjäxor?

Kom med tips om pjäxor också. (storlek 26.0)

är även ok om ni mailar förslag:
izaxon@hotmail.com

Lite fetare...
Tjena!
Som HitMe la ut en roman om så tror jag att G4 passar alldeles utmärkt. Men innan du bestämmer du skulle jag råda dig att åka ett par andra modeller:
*Extrem Five by Five: Riktigt vass både i pist och utanför. Som det verkar så vill du ha en styvare skida för längre svängar och offpist. Five by five finns i två modeller (svart och blå). Den svarta e lite fetare och lämpar sig mer för offpisten. Den blå däremot är lite smalare och blir mer allround än den svarta. Båda är lite hårdare skidor som passar för lite hårdare åkning.
*Prova också Völkl V-ski Pro(twintip). Den är dock riktigt styv och byggd för riktigt mycket fart. Spänn fast dig och ladda järnet.. Funkar grymt bra utanför..
*Rossignol Scratch: Även den lite styvare och bredare twintip-skida som lämpar sig för högre farter/offpist och även lite hoppande i parken.
*Vill du ha en mer pistbetonad skida e det nog Atomic Supercross eller Dynastar Legend som gäller för dig..
Va gäller pjäxor är det ju så fruktansvärt inviduellt beroende på hur fossingarna ser ut.. Tips: En formgjuten innersko i en Salomon Promodell. Riktigt skönt!
Hoppas du hittar nått!
// Danne

Lite fetare...
Har ett par Dynastar little big fat som är 178 cm långa... ett tips om du inte bara ska åka pist..! se min annons...

Lite fetare...
Ciao!

Om det inte finns krav på twin tip så skulle jag rekomendera Atomic R-EX, radien på den ligger runt just under 20 eller liknande (nån som kan upplysa?). Ja gprovkörde den i Åre nu..o den funkar stabilt i allt...testade dock inte off pist...men jag har förra årets TEN-EX som motsvarar R-EX o den är kanon offpist!!

Midjan på R-EX är 84mm

Testa den! :)

Tillbaka
Topp