Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Switch/fakie åkning är när du åker baklänges på skidor.
Vet inte riktigt vad man vinner på att mittmontera bindningarna, man får förmodligen bättre kontroll när man åker switch/fakie.
Desto mer mittmonterat man har desto lättare är det att carva när man åker fakie, det är också stabilare att raila samt att landa vissa hopp. Nackdelen är att puder och carv i backen blir i stort sett meningslöst.
Mittmontering för jibbern inte annars.
Det är precis som freeradical säger. Stabilare fakie och lättare att raila med. något som bör nämnas är väl att det är jobbigare/tråkigare/svårare att åka vanligt, carva osv. Framförallt åka offspist, då man hellst ska ha bakmonterat, grymt jobbigt att åka offtpsist med mittmonterat, krävs vader.se!
det enda negativa jag märkt med mittmontering är när jag kört offpist, det blir lite svårare/jobbigare men inte alls omöjligt bara lite mer utmanande. I vanlig pist funkar det utmärkt.
Jag åker på ett par mittmonterade skidor och ja tycker faktiskt inte det är någon speciell skillnad när man carvar. Men där emot i puder känns de jävligt tungt, då kör man lätt ner fram tipparna.
Mär de gäller fakie åkning/landningar så är mkt stabilare när man har lite där bak också!
Mittmontering = park only. Enligt många. är du stark så funkar det iofs att åka runt offpist med ett par mitt monterade twintips jag har inga problem med mina gammla mad_trix med 75mm midja och mittmontering. Iofs blir det redigt mycket puder så har dom en tendens att dyka men eftersom att tailen är rätt mjuk så funkar det på just dom skidorna. Så du kan ta jibbskidorna offpist en dag men jag skulle aldrig ta mina offpist skidor till parken.
Men jag rakomenderar INTE mittmontering på annat än rena parkskidor visst det funkar till annat men det gör det svårare och jobbigare än vad det behöver vara. Men iofs vem skulle få för sig att mittmontera ett par feta offpist lagg med fish tail eller ett par störtloppsskidor? Så leker du inte bara i parken kan du nästan lika gärna skippa mittmonteringen. Det är ju just för att få stabila fakie landningar och bättre rail egenskaper. Och switch då åker du baklänges
Jag använder denna tråd för denna fråga, en polare till mig köpte ett par skidor förra året men mittmonterade dem inte, kan man göra detta i efter hand? lämna in dem nånstans där de fixar bindningar.