Lite längre skaljacka.

mougrif

Ny medlem
Lite längre skaljacka.
Jag är ute efter en lite längre skaljacka, vet att Norröna har en lite längre i årets Narvik kollektion. Sen har Haglöfs en längre modell vid namn Tundra men hittar den bara i svart.

Skulle uppskatta fler alternativ på lite längre skaljackor då Norrönas är väldigt dyr och Haglöfs hittas bara i svart :)

Lite längre skaljacka.
vassi är väl lite längre? sen kommer scott med en jacka som heter ridge som ska vara lite längre, men vet dock inte hur lång :)

Lite längre skaljacka.
Tack för tipsen kompisar.

De olika märkenas gångna längre modeller, någon som ligger inne med någon kunskap om vad dessa har kallats?

Lite längre skaljacka.
Narvikserien är schysst, gillar både Gore-jackan och Dri Flex-jackan. Hyfsat pris på dem och riktigt sköna att åka i.
Vassi är också trevlig, men hög prislapp. Bestämmer du dig för att priser kvittar rekommenderar jag dock Arc'teryx.

Lite längre skaljacka.
Lee-nus sa:
Narvikserien är schysst, gillar både Gore-jackan och Dri Flex-jackan. Hyfsat pris på dem och riktigt sköna att åka i.
Vassi är också trevlig, men hög prislapp. Bestämmer du dig för att priser kvittar rekommenderar jag dock Arc'teryx.
Håller med om att arc'teryx gör fantastiska jackor men de har ingen lång. Jag hade sabre jacket för 2 år sedan (var då deras längsta) i en xl men tyckte den absolut var för kort för mig på 187cm.

Lite längre skaljacka.
fick hem min nya jacka idag, en four elements settle jacket 12/13 på 60% rea. nästan för lång i xl för mig (189cm) går en bit nedanför rumpan.
Annars så verkar det som en riktigt schysst jacka :)

Senast ändrad:
Lite längre skaljacka.
Saga Anomie - kör en large och är 174cm och den går en bra bit nedanför röva;P

Finns på skistore billigt nu och det har även kommit in nya modeller för i år..

Lite längre skaljacka.
leek123: Er du fornøyd med feelingen four elementsjakken gir? Kvalitetskjensle? Har du mulighet for å sjekke vekten på jakken? Er den bare skalljakke eller i tillegg litt foret på innsiden?

:-)

Tillbaka
Topp