Lite tips??

Friiida

Ny medlem
Lite tips??
Ja..Jag skulle vilja ha lite tips om vilka trick som är lättast att börja med.. Jag åker skidor..Har utrustning och kan åka skidor bra..Vill lära mej hoppa bättre..kan typ bara göra 180 å sånna simpla saker...Ska bli bättre.. =) Nån som har några bra tips???

Lite tips??
kö på nån grab!!!!
t.ex mute: du tar tag med höger handen på vänster skidan å så lägger du ett fett kryss på laggen!!!

Lite tips??
hmm jag började med att göra vanliga "airs" i alla hopp jag stötte på dvs att jag bara flög helt vanligt i hoppet. sen när jag kände mig mer säker försökte jag göra en mutegrab, men det gick åt helvete :/ börja med vanliga safetygrabs och såna lätta saker.

om du vill göra lite coolare grabs som toxicgrab och mutegrab, börja med a bara lägga skidorna backom tyggen i ett hopp och bygg därifrån.

snurra gjorde inte jag förrän den andra säsongen, men om du tror att du kan snurra tänk alltid på att stå relativt brett med skidorna i upphoppet, då blir balansen i luften bättre. titta runt din axel, sätt igång rotationen med armarna och håll ihop kroppen. sen ska du ALDRIG titta ner när du snurrar! med undantag för 180`s. tittar du ner så ramlar du garanterat. focusera på horisonten så är kroppen rak genom hela rotationen.

Jag har bla satt 720 med detta sättet i inte alltför stora hopp.

Lite tips??
Jag kan oxå bara 180 och lite vanliga grabs....kom du inte kan åka baklänges långt så kan du träna på det..det e alltid kuuul. Ska till åre nu vecka 11 och då ska jag köra på 180 med safetygrab 360 kan ju alrdrig vara dåligt att öva på iheller.

Lite tips??
jag började att åka skidor iår när jag först tränade att hoppa gorde jag bara tailgrab m.m....sen testa jag 180 sen 360 å sen testa jag lite nya grabar tex:twekad ironcross tailgrab den e skit skön å göra stort...sen testa jag 540 å klarade det på andra försöket så de bara å våga testa nya grejer testa gärna i ett hopp med mjuk landning.....lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp