Little Big Fat??

klaserik

Ny medlem
Little Big Fat??
Heej!!

Är det några fler som äger eller har testat Dynastar Little Big Fat? Finns bara en recension på utrustningssidan. Hur funkar de egentligen i pisten? Några andra förslag på liknande skidor? Kraven är: 80 mm och uppåt i midjan, twintip, ska passa till en 70 kg lätt grabb på 178 cm som åker pist, offpist och park.

Jag vill höra alla åsikter, så skriv på nu...

Klasse Kock

Little Big Fat??
Hej
Jag provade dom på Åres skidtest i vintras.
Gick förvånansvärt bra, även på litet hårdare underlag så länge man inte brännde på allt för hårt. Lättsvängd och allmänt trevlig.

Little Big Fat??
Hej!
Köp Salomon 1080, 171 cm eller 181 cm, då blir du nöjd. De är helt underbara och funkar utmärkt till allt.

Little Big Fat??
Little Big Fat är grymma i offpisten. De funkar även grymt bra när det börjar bli uppåkt offpist. Tunga och stabila skidor, men att åka med dem i pisten är ingen höjdare. Nä, Little Big Fat är gjorda för endast offpist. Ett tips på en skida som vore lämplig för dig är Dynastar Trouble Maker med en midja på 78. Okej 2 mm under din gräns men jag tror de kommer funka kanonbra!

Little Big Fat??
Då kanske man ska slå LBF:n ur huvet. Både 1080:n och TM:n har funnits i mina tankar ett tag nu. Det blir nog någon av dem. Vad tror ni om längden då. Jag tror mest på runt 180. Vilka längder finns TM:n i?

Little Big Fat??
Little big fat går grymt stabilt i pist med tanke på hur breda de är och de funkar riktigt bra när det börjar bli uppåkt, men om man vill ha ett par kvicka skidor så är det inte ens ett alternativ.. har haft mina i ett år och är riktigt nöjd med dem.. funkar bra i offpist osv.. satsa på ett par som är minst lika långa som dej själv annars är det meningslöst att ha dem eftersom de inte kommer funka nå vidare i offpist om du inte har lite längd på dem.. men gillar du åka fort och kunna he dem både i pist och utanför så är de ett par riktigt bra skidor. om du vill ha längre än 178 så är det bara att gå upp till big.. nästan samma skida.. tror att den är lite mjukare bara och en mm bredare över hela skidan.. men mitt punkt och sånt är lika iaf.

Little Big Fat??
Som vanligt när det gäller skidfrågor. Alla tycker olika, men tack för alla svar. Bäst att vänta på någon skidtestarhelg innan man bestämmer sig...

Snart är iallafall vintern här!! SÅÅÅ underbart!!

Tillbaka
Topp