Loaded Dervish vs Vanguard

chockladmjolk

Ny medlem
Tja!

Jag har tänkt mig att skaffa en longboard och har aldrig åkt förut utan bara testat mina kompisars longboards. Är inte helt ny på bräda, har skatat i över ett år så. Men jag hade tänkt att skaffa en loaded och har sett två st jag fastnat för, Dervish och Vanguard. Det jag undrar är vilken som passar bäst till att bara cruisa och ta sig runt med, kanske slida lite med o sånt:P

varför köpa den bästa typen av longboard , när man inte ens har åkt longboard förrut:P? fast om du åkt skejt och varit grym på de så är loaded nog bra!

Loaded är inte den "bästa typen av longboard" till att börja med, finns många andra som är lika bra fast på olika sätt. Jag kör själv en loaded dervish flex 2 och är mer än nöjd. I med att dervishen är dropmountad (trucken sitter igenom brädan) så blir den lägre än vanguarden. Detta innebär att den släpper lite lättare för slides och att den är skönare att sparka fram samt fotbromsa. Det är egentligen en smaksak, vissa vill ha lite högra bräda och andra vill ha lägre.

Jag har själv aldrig testat en vanguard men jag tror att i cruise synpunkt så är de nog rätt lika varandra förutsatt att man väljer samma flex. Jag väger 84kg på en flex 2 för jag älskar gunget som man får när man carvar hårt.

Men helt ärligt, vilken som och du blir nöjd!

mart1n sa:
varför köpa den bästa typen av longboard , när man inte ens har åkt longboard förrut:P? fast om du åkt skejt och varit grym på de så är loaded nog bra!
För att man inte vill köpa en ny nästa sommar?

aelgen sa:
Jag väger 84kg på en flex 2 för jag älskar gunget som man får när man carvar hårt.
Jag väger 67kg på en flex 1 dervish för jag älskar att åka fort och slippa gungvobbel :P

Jämför man den mot polarens väl använda (2-3 år gammal) flex 3 vanguard så tycker jag min är skönare på det mesta förutom i chillbackar där farten ligger på runt 20-30kmh och man studsar brädan en gång och sen får man 20 svängar gratis :D

En annan polare köpte en flex 2 dervish men den har jag inte hunnit prova så mycket mer än på plan mark så tänker vänta med att säga mer om den (+ att truckarna va väldigt för lösa för min smak)

aelgen sa:
Men helt ärligt, vilken som och du blir nöjd!
så sant som det är sagt!

Tillbaka
Topp