Loaded Tan Tien eller Dervish?

Jag ska köpa ny longboard snart och är osäker om jag ska köpa Dervish eller Tan Tien. Ska mest slajda, turna, lite dans och lite manuals och crusa men lite backar. Vilken är bäst att slajda med?

Senast ändrad:
ABEC hjul är bra, Orangutang är oxå väldigt bra. Över 80a i hårdhet så funkar i princip vilka som helst att slidea med. Jag skulle satsa på deverish, tan tien är perfekt ifall du har tänkt att t.e.x dansa på brädan

ooskarbergqvist sa:
ABEC hjul är bra, Orangutang är oxå väldigt bra. Över 80a i hårdhet så funkar i princip vilka som helst att slidea med. Jag skulle satsa på deverish, tan tien är perfekt ifall du har tänkt att t.e.x dansa på brädan
Oj glömde skriva att jag ska dansa lite också

Hejsan, Tycker du ska kolla upp fibretec s-flex 960 eller 1030 riktigt bra för att slajda. Fick min idag riktigt skön var den rekommenderas starkt :)

om du väljer mellan endast dervish och tan tien så bör du lätt ta tan tien. den är konkav så det blir lättare att slajda och är uppböjd fram och bak om du ska köra manuals :)

stoppstopp, du vill dancea lite - kör dervishen :) mer ståyta på den :P
vad gäller hjul tycker jag antingen du ska köpa abec11 ZigZagz 78a-81a, eller Orangatang 4president 80a :)

ooskarbergqvist sa:
tan tien är perfekt ifall du har tänkt att t.e.x dansa på brädan
tan tienen är bättre på slides, freeride, tricks, manuals etc... pga konkav samt kick tail/nose samt lite hårdare

dervishen är bättre på cruise, carve, dance pga mjukare flex mindre konkav samt längre

Så jag vet inte riktigt hur du tänkte?

Tillbaka
Topp