Loaded Tan tien flex?

jakobbb

Ny medlem
Loaded Tan tien flex?
Hej

Jag hade tänkt köpa mig en tan tien men är fundersam över vad jag ska välja för flex.

Flex1: 36 till 77 kg
Flex2: 59 till 95 kg
Flex3: Upp till 120 kg

Jag väger själv 65kg och är 180cm lång. JAg vill ha en bräda som, om jag hoppar på den (ganska hårt) så går den ner i marken.

Vilken flex skulle ni rekommendera??

Loaded Tan tien flex?
Du ska helt klart välja flex 3 :)
Jag väger 75kg och får inte ner min flex 2a till marken.
Flexet på Tan Tien är ju inte direkt känt för att vara lika trampolinaktigt som på t.ex. en Dervish.

Loaded Tan tien flex?
Gavva sa:
Flexet på Tan Tien är ju inte direkt känt för att vara lika trampolinaktigt som på t.ex. en Dervish.
Haha, skämtar du? Jag har en flex 2 och väger 60 kg och får utan problem ner den i marken. Köp flex 2 eller 1! Inte 3

Loaded Tan tien flex?
IsakHemmingsson sa:
Gavva sa:
Haha, skämtar du? Jag har en flex 2 och väger 60 kg och får utan problem ner den i marken. Köp flex 2 eller 1! Inte 3
haha? jag provhoppade precis min här hemma nu och får inte ner den till marken. Dock blir ju flexet mjukare med tiden och din kanske är en aning mer använd än min ^^

Loaded Tan tien flex?
flex 2 tan tien ska motsvara flex 1 dervish, jag kan få ner min dervish i marken men då väger jag 67 och har starka ben

Så jag tror du kommer tycka flex 2 är för hårt.

Loaded Tan tien flex?
Gavva sa:
IsakHemmingsson sa:
Gavva sa:
haha? jag provhoppade precis min här hemma nu och får inte ner den till marken. Dock blir ju flexet mjukare med tiden och din kanske är en aning mer använd än min ^^
Jag väger också 75, har en flex 2 och får absolut inte ner den till marken.. Ärligt talat kan jag inte förstå varför man skulle vilja ha en bräda som TT och kunna trycka ner den i marken..

Loaded Tan tien flex?
jakobbb sa:
Är den lagom mjuk tycker du?? Tror du en flex 2 blir för hård till mig med tanke på att jag väger 65?
Jag tycker den är helt perfekt. Men gillar inte för mjuka brädor heller. Är svårt att säga, vet ju inte hur du vill åka och jag vet inte hur flex 1 är. Bästa vore ju om du kunde prova..

Loaded Tan tien flex?
Ett tips så att du inte köper fel sen är att du skrivit fel.
Flex 1 är hårdast = upp till 120 kg
Flex 2 är mjukare = 59 - 95 kg
Flex 3 är mjukast = 36 - 77 kg

Senast ändrad:
Loaded Tan tien flex?
SNDVLL sa:
Gavva sa:
IsakHemmingsson sa:
Jag väger också 75, har en flex 2 och får absolut inte ner den till marken.. Ärligt talat kan jag inte förstå varför man skulle vilja ha en bräda som TT och kunna trycka ner den i marken..
Haha, men NOOOBS! Nerå, men vafan. Har haft min en sommar typ. Får helt seriöst ser min utan problem. Köp flex 2. Och isof om den blir så mycket mjukare med tiden ska du defenitivt inte köpa flex 3!

Tillbaka
Topp